اخبار برگریده
سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403 17:22

سه شنبه, 17 بهمن 1402 ساعت 10:12

اعتبار 670 میلیارد ریالی بهزیستی برای ساخت مسکن مددجویان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۶۷۰ میلیارد ریال برای ساخت مسکن مددجویان این نهاد هزینه شده است.

به گزارش نسیم امروز، محسن توحیدی مقدم در این خصوص اظهار کرد: ۱۳۰ واحد مسکونی از این تعداد در ایام الله دهه فجر امسال تحویل مددجویان شهرستان گرمه شد.

وی افزود:سال گذشته ۸۰۱ واحد مسکونی در قالب ۵۷۴ واحد تک معلولی، ۱۳۵ واحد دو معلولی و ۹۲ واحد به زنان سرپرست خانوار با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض بهزیستی و دستگاه های همکار تکمیل و تحویل مددجویان شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی ادامه داد: هزینه ساخت این واحدها از محل تسهیلات قرض الحسنه بانکی و کمک های بلاعوض بهزیستی و مشارکت خانواده‌ها تامین شده است و برای شهرستان های گرمه و جاجرم که در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده اند، تامین زمین بدون سهم آورده تخصیص داده شد.

وی گفت: این نهاد حمایتی برنامه‌های مختلفی برای تامین مسکن مدجویان و خانواده‌های دارای معلول در دست اقدام دارد و تامین مسکن این خانواده ها با مشارکت سازمان‌های متولی مسکن از جمله راه و شهرسازی ،بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، خیرین مسکن ساز و موسسات خیریه پیگیری می شود.

توحیدی مقدم یادآور شد: تاکنون ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با سقف اعتباری ۸۰۰ میلیون ریال برای هر نفر به معلولان و مددجویان مستاجر با معرفی به بانک های عامل در قالب ودیعه مسکن پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، در مجموع ۱۱۷ هزار و ۴۱ نفر از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی زیر پوشش این نهاد قرار دارند.

۲۵ هزار و ۶۸۳ نفر معلول در این استان شناسایی شده است که از این تعداد ۱۰ هزار و ۶۸۳ نفر معادل ۴۰ درصد معلولیت‌های جسمی و حرکتی هستند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره