اخبار برگریده
دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403 06:04

یکشنبه, 29 بهمن 1402 ساعت 13:50

پرداخت یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی ازپرداخت یکهزارو۶۰۰میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی دراین استان خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، محسن توحیدی مقدم ، درنشست خبری ودرجمع خبرنگاران اظهارداشت: یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در ۲ سال اخیر برای وسایل کمک توانبخشی به مددجویان گروه هدف پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۳۳ میلیارد ریال اعتبار نیز برای ایجاد سرویس بهداشتی، حمام و سایر موارد گروه هدف در راستای مناسب سازی هزینه شده است.

این مقام مسئول یاداورشد: همچنین در این بازه زمانی ۴۷ میلیارد ریال نیز بابت خرید خدمات توانبخشی و خدمات توانبخشی ارتوز و پروتوز برای گروه هدف هزینه شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: در دو سال اخیر حدود ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای توانمندسازی جامعه هدف هزینه شده است که این اعتبار نسبت به سال گذشته ۴۸۹ درصد رشد داشته است.

وی از مشارکت 30 میلیاردی مردم به بهزیستی استان در سال گذشته خبر داد و در این باره، گفت: میزان مشارکت‌های مردمی در سال گذشته به بهزیستی شامل کمک‌های خدمتی، نقدی و غیر نقدی 30 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است.

توحیدی مقدم به حوزه پیش‌گیری از تنبلی چشم و غربالگری شنوایی نیز اشاره و بیان کرد: سال ۱۴۰۰، ۳۰ هزار و ۱۲۸ نفر، سال گذشته ۴۳ هزار و ۷۶۳ نفر غربالگری چشم را انجام دادند و سهمیه غربالگری چشم برای امسال ۵۴ هزار نفر است. اکنون ۹۸.۵ درصد کودکان غربالگری شنوایی شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی به ساخت مسکن برای مددجویان تحت پوشش اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۸۰۴ واحد مسکونی تحویل داده شد و سهم استان برای امسال ساخت ۶۰۴ واحد مسکونی است که تاکنون ۹۵ درصد از آن محقق شده است.

توحیدی مقدم با بیان اینکه بیش از ۱۱۳ هزار نفر زیر پوشش این سازمان حمایتی در استان قرار دارند افزود: از این تعداد؛ ۲۵ هزار و ۲۰۰ خانوار ماهانه مستمری دریافت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز ۱۸ هزار و ۶۲۶ خانوار ماهانه مستمری دریافت کردند و اینک هیچ خانواده دارای شرایط دریافت مستمری ماهانه پشت نوبت وجود ندارد.

وی گفت: این نهاد حمایتی ۲ هزار و ۴۳۲ شغل در دولت سیزدهم ایجاد و در این رابطه چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: از مجموع این میزان اعتبار ۲ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال در سال جاری و مابقی در سال گذشته به مددجویان جویای کار پرداخت شده است.

توحیدی مقدم در ادامه از افتتاح ساختمان بهزیستی مانه و سملقان در سه ماه ابتدایی سال آینده خبر داد و بیان داشت: ساختمان اداری شهرستان مانه و سملقان در سه ماه ابتدایی سال آینده از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی افتتاح می‌شود. همچنین مجتمع خدمات بهزیستی جاجرم که در حال حاضر 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد نیز در سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 64 مرکز توانبخشی روزانه، شبانه روزی و ویزیت در منزل در استان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: مجوز راه‌اندازی 5 مرکز توانبخشی دیگر نیز اخذ شده که در آینده بسیار نزدیک افتتاح می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی با بیان اینکه این میزان اعتبار از محل تبصره ۱۸ و ۱۶، سهم بیمه کرفرما و تسهیلات قرض الحسنه تامین شد بیان کرد: تعداد زیادی پرونده اشتغال در بانک های عامل این استان وجود دارد که با جذب تسهیلات برای معلولان زیر پوشش این سازمان حمایتی و سایر افراد تحت حمایت شغل ایجاد می شود

وی گفت: مددجویان این نهاد در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات صاحب شغل شدند.

توحیدی مقدم به خطوط تلفن بهزیستی برای ارائه مشاوره به افراد متقاضی اشاره کرد و افزود: خط ۱۴۸۰ از ساعت ۸ تا ۲۴ پاسخگوی متقاضیان است و امسال ۱۰ هزار و ۹۱۰ تماس داشته است. همچنین کارشناسان از طریق خط ۰۹۶۲۸ از ساعت ۸ تا ۲۰ به پرسش‌ها در ارتباط با حوزه اعتیاد پاسخ و مشاوره‌های لازم را ارائه می‌دهند. خراسان شمالی در این ارتباط رتبه اول را در کشور داشته است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره