اخبار برگریده
شنبه, 15 ارديبهشت 1403 07:25

یکشنبه, 03 دی 1402 ساعت 08:15

تمدید نشدن بیمه سه هزار خانوار روستایی خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی از تمدید نکردن سه هزار خانوار روستایی و عشایری بنا به دلایل مختلف خبرداد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی، محمدرضا بیدی روز یکشنبه در این خصوص اظهار کرد: مستمری به این افراد در صورت بروز حادثه، بیماری منجر به از کارافتادگی یا فوت تعلق نخواهند گرفت.

وی تصریح کرد: این صندوق از روش های مختلف همچون تماس مستقیم و ارسال پیامک، بیمه شدگان غیرفعال را از این شرایط آگاه می کند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی افزود: حدود ۷۰ درصد سهم بیمه این افراد توسط دولت پرداخت می شود با این حال خانوارها توانایی پرداخت حق بیمه خود را به صندوق ندارند.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان، روستائیان و عشایر استان به علت خشکسالی، کاهش منابع آبی، بالا رفتن هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی و دامپروری، بی‌رونقی کسب و کارها و کمبود درآمد دچار کاهش درآمدی شدید شده لذا در پرداخت حق بیمه دچار مشکل شده اند.

بیدی گفت:‌در صورت ایجاد وقفه در بیمه پردازی، بیمه شده می بایست سه برابر حق بیمه به ازای هر ماه وقفه پرداخت نماید چرا که دولت تعهدی برای پرداخت ۷۰ درصدی وقفه ایجاد شده توسط بیمه شدگان را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بیمه شدگان با پرداخت حداقل ۱۵ سال حق بیمه سالانه و به شرط داشتن حداقل ۶۵ سال سن از مستمری پیری برخوردار می شود، در صورت فوت به دلیل حادثه ناشی از کار، بدون احتساب سابقه بیمه و در غیر اینصورت با داشتن یکسال سابقه و ۹۰ رور ارتباط بیمه ای در سال آخر، افراد تحت تکفل مشمول مستمری می شوند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی اضافه کرد: در صورت وقوع حادثه ناشی از کار، بدون احتساب سابقه بیمه و در صورت وقوع حادثه غیر ناشی از کار و با شروع بیماری پس از یک سال سابقه به شرط داشتن ۹۰ روز ارتباط بیمه ای (قبل از ازکارافتادگی)، بیمه شده می تواند مشمول مستمری از کار افتادگی کلی شود.

وی افزود: خشکسالی و نبود بارش موثر تولید و درآمد خانوارهای روستایی و عشایری را کاهش داده است و از خیران می خواهیم این خانوار ها را مورد حمایت های مالی قرار دهند.

بیدی ادامه داد: پرداخت حق بیمه هشت ماه در یکسال گروه هدف توسط دولت انجام می شود و بیمه شدگان به نوعی حق بیمه چهار ماه را پرداخت می کنند اما اگر این قشر نتوانند سهم حق بیمه خود را سالیانه پرداخت کنند از این یارانه ۷۰ درصدی بهره مند نخواهد شد.

وی گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار روستایی و عشایری در ۹ ماه سال جاری زیر پوشش این صندوق رفتند که از مجموع این تعداد حدود یکهزار و ۸۰۰ نفر آقا و مابقی خانم هستند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: اولویت صندوق در سال جاری علاوه بر جذب بیمه شدگان جدید بحث تمدیدها است که این مهم نیز در دستور کار قرار گرفت تا بیمه شدگان تمدید شوند.

وی ضریب پوشش بیمه ای استان را حدود ۴۳ درصد عنوان کرد و گفت: اینک ۷۶ هزار و ۷۲۴ نفر از جمعیت مشمول خود را بیمه کرده اند.

بیدی اظهار کرد: در مجموع ۱۷۹ هزار نفر از جمعیت استان مشمول صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی هستند که تلاش می کنیم این افراد را جذب کنیم.

وی با بیان اینکه این صندوق هشت سطح درآمدی دارد افزود: در کمترین سطح درآمدی هر بیمه شده هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و در بیشترین سهم درآمدی هر بیمه شده ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال سالانه پرداخت می کند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره