اخبار برگریده
سه شنبه, 29 اسفند 1402 06:52

دوشنبه, 06 بهمن 1399 ساعت 09:18
  • .

خلاء قانونی تامین بیمه خسارات ناشی از حمله حیات وحش

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل حفاظت و مدیریت حیات وحش محیط زیست گفت: در برابر آسیب حیات وحش به محصولات کشاورزی خلاء قانونی وجود دارد و لازم است که از طریق اصلاح ضوابط و قوانین این مشکل برطرف شود.

به گزارش نسیم امروز به نقل از خبرگزاری مهر، شهاب الدین منتظمی درباره آخرین وضعیت پلنگ هرمزگانی که به دلیل گیر افتادن در تله در نهایت پایش قطع شد، افزود: با توجه به اینکه این حیوان نیاز به جراحی تخصصی داشت بعد از انتقال به تهران، ۴۸ ساعت در مرکز تیمار حیات وحش پارک پردیسان نگهداری شد و برای اینکه وضعیت سلامتی اش بررسی شود تصمیم بر این شد به یکی از مراکز دامپزشکی معتمد سازمان سپرده شود.

وی ادامه داد: پس از انجام عمل جراحی این حیوان، باراجین به عنوان مرکزی که زیرساخت‌های لازم را برای حمایت و تیمار اعلام آمادگی کرد و متعهد شد برای نگهداری از این حیوان شرایط مورد نیاز را فراهم کند و با موافقت سازمان محیط زیست به این مرکز منتقل شد.

منتظمی با اشاره به اینکه این پلنگ هرمزگانی د ر حال حاضر در مرکز باراجین دوران نقاهت می‌گذارند درباره تصمیم نهایی سازمان برای این حیوان توضیح داد: این حیوان قرار است در باراجین بماند چون باید در یک مرکز تیمار باقی بماند تا شرایط حفاظت و ظرفیت باروری برایش فراهم باشد.

وی افزود: فعلاً هیچ برنامه‌ای جز ایجاد رفاه و نگهداری برای این حیوان نداریم.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست درباره ایجاد اورژانس حیات وحش در کشور نیز اظهار داشت: در سالهای گذشته دوره‌های امداد و نجات برگزار شده بود اما این ظرفیت‌ها باید به روز شود.

وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت‌های موجود دانش حیات وحش را در کشور نهادینه کنیم و اولویت اول ما به روز رسانی دانش دامپزشکان کشور است.

منتظمی گفت: در قدم نخست لازم است دامپزشکانی که به حوزه حیات وحش علاقه مند هستند، با ظرفیت سازی آنچنان که شایسته کشور است این دانش را بیاموزند.

وی یادآور شد: ما باید در زمینه فرهنگ سازی به جایی برسیم که چنین مشکلاتی پیش نیاید که گونه‌ای این چنین در تله گیر بیفتد.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست در خصوص تأمین بیمه خسارات ناشی از حمله حیات وحش به مزارع و باغات نیز گفت: در حال حاضر محصولات کشاورزی بیمه می‌شود اما در برابر آسیب حیات وحش خلائی وجود دارد و لازم است که از طریق اصلاح ضوابط و قوانین این مشکل برطرف شود.

وی افزود: اگر این خلأ قانونی بر طرف شود شاهد کاهش شدید چنین آسیب‌هایی خواهیم بود و اگر دامدار آسیبی به محصولاتش وارد شود می‌تواند از تعارض ایجاد شده چشم پوشی کند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره