اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 15:27

شنبه, 23 ارديبهشت 1402 ساعت 15:44

بهره مندی حداکثری خراسان شمالی از ظرفیت صندوق ملی محیط زیست

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی محیط زیست را جزو مهم ترین موضوعات دانست و گفت : برای حل مشکلات زیست محیطی خراسان شمالی بهره مندی حداکثری از صندوق ملی محیط زیست کشور می تواند راهگشا باشد.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا حسین نژاد با بیان اینکه یکی از موضوعات نگران کننده خراسان شمالی بحث آلودگی هوا است ، افزود :برای حل این معضل نیازمند انجام پروژه های مختلف و همکاری در سطوح ملی و بین المللی هستیم . وی ظرفیت شهرک صنعتی شهید محمدزاده برای تامین برق را بالقوه دانست و خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت قانون و بودجه و هم صندوق ملی محیط زیست می توان برای احداث نیروگاه خورشیدی بهره گرفت.

دکتر سجاد انجم شعاع، مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست ، دکتر حسین نژاد را جزو شناخته شده ترین استانداران کشور در حوزه توجه به مسائل زیست محیطی دانست و گفت : از سال ۹۳ صندوق ملی محیط زیست کشور تاسیس شده که بر اساس قانون بالادستی در مسیر توانمند سازی بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان در حوزه محیط زیست حرکت می کند .

وی افزود: این صندوق یک نهاد عمومی غیردولتی است که در راستای حفظ محیط زیست به سه روش ارائه تسهیلات کم بهره، مشارکت با صنایع و سرمایه‌گذاری مستقیم در صنایع در راستای حفظ محیط زیست و توسعه صنعت کشور و کاهش بیکاری با صنایع موجود در کشور و سازمان حفاظت محیط زیست همکاری می‌کند.

انجم شعاع با تاکید بر اینکه در استانها وارد حوزه محیط زیست انسانی شدیم، خاطر نشان کرد: شش پروژه مصوب با ۱۷ میلیارد تومان وام پرداخت شده در خراسان شمالی انجام شده است.

وی به اهمیت حوزه تنوع زیستی و طبیعی اشاره کرد و گفت : توسعه نیروگاه های خورشیدی که در خراسان شمالی این پتانسیل بالقوه وجود دارد می تواند منبع درآمد خوبی برای مردم و هم در راستای حفظ محیط زیست قلمداد شود .

گفتنی است در پایان این دیدار تفاهم نامه همکاری های محیط زیستی بین استانداری خراسان شمالی و صندوق ملی محیط زیست کشور منعقد شد .

a

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره