اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 16:48

جمعه, 11 شهریور 1401 ساعت 01:00
  • .

چهارمین نشست کتابخوان کشوری در خراسان شمالی برگزار می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی از برگزاری چهارمین نشست کتاخوان کشوری در این استان طی هفته جاری خبرداد.

به گزارش نسیم نیوز، علی رحیمی افزود: این نشست با هدف توسعه، ترویج و ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی با حضور جمعی از کارشناسان فرهنگی، کتابداران، نویسندگان، اهالی رسانه و فعالان حوزه کتاب روز هفتم مردادماه جاری در بجنورد برگزار می شود.

وی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده، در نشست کتابخوان کشوری 12 نفر از افراد منتخب از بین کتابداران، نویسندگان و فعالان حوزه کتاب، هرکدام  به مدت 7 دقیقه به معرفی کتاب هایی که خود آنها مطالعه کرده اند، خواهند پرداخت.

رحیمی با بیان اهداف و سیاست های برگزاری این نشست گفت: آشنایی عموم مردم با نحوه و چرایی مطالعه به عنوان گام مهم در توسعه فرهنگ عمومی، ایجاد احساس نیاز به مطالعه و فرهنگ سازی در این زمینه، نیازسنجی ذائقه مطالعاتی عمومی و نگرش عموم مردم و بررسی کیفیت سبک زندگی در اثر مطالعه هدفمند و کاربردی، از سیاست ها و اهداف این نشست است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی، ایجاد عادت به مطالعه در اقشار مختلف جامعه، اشتراک گذاری کتابهای خوانده شده و معرفی کتابهای مفید و کاربردی و همچنین آشنایی با شیوه های استاندارد معرفی کتاب و چگونگی انتقال محتوا را از دیگر اهداف برگزاری این نشست برشمرد.

رحیمی تصریح کرد: پس از برگزاری چهارمین نشست کتابخوان کشوری در مرکز استان، این نشست ها به صورت ماهانه و استانی در مراکز شهرستانهای استان ادامه خواهد یافت.

وی افزود: بر این اساس 80 کتابدار این استان در نشست های 7 ماهه پایانی سال با عنوان « کتابخوان» موظف خواهند بود با شرکت در این نشست ها به معرفی حداقل یک کتاب خوانده شده اقدام کنند که این امر نیازمند مطالعه بیشتر کتاب خواهد شد.

خراسان شمالی با جمعیتی بالغ بر 917 هزار نفر هم اکنون دارای 60 کتابخانه عمومی و 80 کتابدار است.

آخرین ویرایش در دوشنبه, 05 مرداد 1394 ساعت 10:48
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره