اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 16:44

دوشنبه, 09 بهمن 1402 ساعت 20:50
  • .

تلاش دشمنان برای از بین بردن وحدت و انسجام ملی است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: دشمنان تلاش می‌کنند که این وحدت و انسجام ملی را با هر روشی از بین ببرند و تربیت افرادی همچون ریگی در این راستا قابل ارزیابی است.

به گزارش نسیم امروز محمدرضا حسین نژاد در پنجمین همایش ملی نغمه سرایان اهل سنت کشور اظهار کرد: دشمن وحدت، همبستگی و انسجام را موانعی برای رسیدن به اهداف خود می‌داند و برای بر هم زدن این وحدت تاکنون توطئه‌های زیادی را طراحی و اجرا کرده است.

وی افزود: دشمنان تلاش می‌کنند که این وحدت و انسجام ملی را با هر روشی از بین ببرند و تربیت افرادی همچون ریگی در این راستا قابل ارزیابی است.

حسین نژاد اظهار کرد: دشمنان هر روز با نقشه های جدیدی سعی دارند وحدت و اتحاد مردم را از بین برده و از این طریق منابع طبیعی و ثروت کشورها را غارت کنند.

استاندار خراسان شمالی برگزاری چنین همایش‌هایی را بستری مناسب برای اتحاد و وحدت بیشتر بین اقوام مختلف دانست و خاطرنشان کرد: اقوام مختلف ایرانی با فرهنگ‌ها و آداب خاص خود همیشه در کنار هم بوده اند و باید از متولیان برگزاری همایش‌هایی که اتحاد و انسجام بین اقوام ایرانی را تقویت می‌کنند، قدردانی کنیم.

حسین نژاد خاطرنشان کرد: اهل سنت در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین هشت سال دفاع مقدس حضور داشته و نقش آفرین بوده اند به طوری که اهل سنت در استان خراسان شمالی ۲۹ شهید تقدیم کشور و انقلاب اسلامی کرده اند.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر وحدت بین مذاهب اسلامی گفت: کشور ما در کنار موهبت‌های طبیعی گنجینه ای از فرهنگ‌ها و قومیت ها هم هست و باید از این فرصت به بهترین شکل برای پیشرفت و سازندگی کشور استفاده کنیم.

آخوند گلدی کمالی مدیر حوزه علمیه اهل سنت خادمیه خراسان شمالی هم در این آیی اظهار کرد: مردم مظلوم غزه سال های سال در رنج هستند که شاعران و نویسندگان می‌توانند با قدرت بیان از آنان دفاع کنند و جهانیان را نسبت به اقدامات اسرائیل بیشتر حساس کنند.

وی افزود: ادبیات، شعر و سرود قدرت زیادی دارد و می‌تواند افراد و چهره‌ها را بزرگ و یا کوچک کند که شاعران و نویسندگان از این ظرفیت در راستای دفاع از مظلومین استفاده کنند.

کمالی با اشاره به بیانات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص وحدت بین مذاهب اسلامی اظهار کرد: اقوام مختلف ظرفیت‌های مختلفی دارند که با اتحاد و هم افزایی می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند که دشمنان از این اتحاد می ترسند.

امام جمعه بجنورد هم در این آیین خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد جمعیت استان خراسان شمالی ترکمن هستند و اقوام مختلف استان قرن‌هاست که در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی داشته اند.

حجت الاسلام رضا نوری با اشاره به مظلومیت ملت فلسطین اظهار کرد: امروز همه ملت شعار حمایت از ملت فلسطین می‌دهند و جبهه مقاومت برای دفاع از این مردم مظلوم اقدامات زیادی انجام داده است..

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: ابزار هنر و شعر و نغمه می‌تواند پاسخ دشمن را بدهد و دل‌های مومنان را جذب کند.

پنجمین همایش ملی نغمه سرایان اهل سنت با حضور ۱۸ گروه از استان‌های مختلف کشور در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی امروز آغاز به کار کرد.

حدود ۱۰۰ نفر از استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، گلستان، گیلان، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان بلوچستان در این همایش حضور اجرای فردی و گروهی خواهند داشت.

همایش ملی نغمه سرایان اهل سنتی کشور از امروز به مدت سه روز در سالن بصیرت دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار خواهد شد.

در پایان افتتاحیه این آیین از تعدادی از خانواده‌های اهل سنت خراسان شمالی تقدیر شد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره