اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 03:24

دوشنبه, 09 بهمن 1402 ساعت 20:46
  • .

آغاز همایش ملی «نغمه سرایان اهل سنت» در خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

پنجمین همایش ملی نغمه سرایان اهل سنت با حضور ۱۸ گروه از استان‌های مختلف کشور در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی آغاز به کار کرد.

به گزارش نسیم امروز، جانشین فرمانده سپاه حضرت جواد الائمه (ع) خراسان شمالی در حاشیه این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تالار بصیرت دانشگاه پیام نور بجنورد امروز نهم بهمن ماه میزبان همایش ملی نغمه سرایان اهل سنت است و حدود ۱۰۰ نفر از استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، گلستان، گیلان، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان بلوچستان در این همایش حضور اجرای فردی و گروهی خواهند داشت.

سرهنگ محمد براتی اظهار کرد: افزود: این گروه‌ها با اجرای هنری خود در قالب نغمه سرایی، تواشیح، مولودی خوانی، شعر و سروده‌هایی با موضوع پیامبراکرم (ص) و اهل بیت (ع) گوشه‌ای از آموزه‌های اعتقادی و وحدت بخش خود را به نمایش می‌گذارند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت جواد الائمه (ع) خراسان شمالی در امور اقشار بسیج، محورهای این همایش را انقلاب، وحدت اسلامی و پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد و افزود: از گروه‌های حاضر در پنجمین همایش ملی نغمه سرایان اهل سنت کشور، چهار گروه از خراسان شمالی و مابقی نیز از سایر استان‌ها هستند.

وی هدف از برگزاری این همایش ملی را افزایش انسجام، همدلی و وحدت بین اقوام و گروه های مختلف عنوان کرد و با بیان اینکه شناسایی نخبگان در زمینه های فرهنگی و اجتماعی به رونق این حوزه ها کمک خواهد کرد، گفت: همایش ملی نغمه سرایان اهل سنتی کشور از امروز به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت جواد الائمه (ع) خراسان شمالی در امور اقشار بسیج گفت: در حاشیه این همایش ۲۰ غرفه صنایع دستی نیز برپا شد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره