اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 10:19

شنبه, 18 آذر 1402 ساعت 16:54
  • .

خراسان شمالی میزبان مسابقات جوانان و نوجوانان قرآن می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از اختصاص 2 هزار بقعه برای برگزاری جلسات قرانی خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، حجت الاسلام «مهدی خاموشی» رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ، ضمن تقدیر از مردم شریف، فهیم و قرآن دوست خراسان شمالی و هم چنین مسئولان استان و اهالی رسانه با بیان این که بقاع متبرکه سطح کشور باید به فضایی برای رقابت های قرآنی، معارف اهل بیت، دعا و برنامه های دینی و فرهنگی تبدیل شود و نیازمند توجه ویژه است، از این که 2 هزار بقعه برای برگزاری جلسات قرآنی در بخش های مختلف از جمله حفظ قرآن، ترتیل، اذان و معارف اسلامی اختصاص یافت، سخن گفت.

وی از اعلام آمادگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در برگزاری مسابقات قرآنی نوجوانان و جوانان در این خطه در صورت پذیرش میربانی از سوی خراسان شمالی سخن گفت.

حجت الاسلام «خاموشی» ادامه داد: هر اندازه سرمایه گذاری برای کودکان، نوجوانان و جوانان بیشتر شود، ریشه های قرآن در کشور بیشتر و مستحکم تر می شود.

وی با اشاره به خواست مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن و این که مسیر قرآنی پررنگ، پرشور، عمیق و کیفی در هر سال انجام شود، خاطر نشان کرد: مدارس و محافل و مساجد می‌توانند در این مسیر قدم بردارند و باید در تمام بقاع متبرکه کرسی‌های تلاوت برگزار و برقرار باشد که در وهله نخست ۲ هزار بقعه تعیین شده تا در بخش‌های مختلف این اقدامات انجام شود.

حجت الاسلام خاموشی ضمن تاکید بر لزوم عمل به قرآن برای رسیدن به رستگاری ابدی خاطرنشان کرد: در حوزه‌های مختلف همچون اقتصاد، باید عمل قرآنی داشت و اگر اقتصاد اسلامی در جامعه متجلی و بر پایه قرآن شکل بگیرد باعث می‌شود تا همچون تقابل با استکبار، پرچم استقامت و عزت در عرصه اقتصادی نیز برافراشته شود.

گفتنی است،چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که از نهم ماه جاری در بخش های نعمات دینی و آوایی با حضور 356 شرکت کننده در شهر بجنورد آغاز شده بود، امروز عصر با معرفی برترین ها در مجتمع اقامتی داریوش به کار خود پایان داد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره