اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 21:33

یکشنبه, 20 فروردين 1402 ساعت 13:46
  • .

هنرمندان جلوه های ایثارگری را با زبان هنر به تصویر بکشند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: هنرمندان باید جلوه های ایثارگری را با زبان هنر به تصویر بکشند

به گزارش نسیم امروز،  محمدرضا حسین نژاد در دیدار مدیر حوزه هنری استان به مناسبت آغاز هفته هنر اسلامی اظهار کرد: زبان هنر بهترین ابزار برای انتقال پیام و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی به بطن جامعه است.

وی افزود: هنرمندان با بهره گیری از توان فکری و تصویر سازی می توانند با نگاه متفاوت به ابعاد مختلف انقلاب اسلامی بپردازند و جلوه های ایثارگری را با زبان هنر به تصویر بکشند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی بیان داشت: می توان از زاویه و زبانی نو و از دریچه هنر نمایش به بیان برخی مشکلات در راستای فرهنگ سازی و تبیین آموزه های اخلاقی پرداخت.

محمد رضا حسین نژاد با تاکید بر بهره‌مندی از هنر و ظرافت آن برای نهادینه کردن موضوع عفاف و حجاب در بین نسل جوان افزود: با روش های خاص و لطافت هنر این موضوع دنبال شود تا بتوانیم پاسخگوی شبهات و سوالات جوانان و نسل جدید با زبان هنر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نسل جدید را با استدلال های منطقی و ارائه برنامه هنری در جهت اسطوره سازی حرکت دهیم و در این راه وظایف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حوزه هنری و آموزش و پرورش سنگین تر است.

حسین نژاد با بیان اینکه کارنامه انقلاب اسلامی درخشان است، ادامه داد: شرایط امروز کشور با پیش از پیروزی انقلاب به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست و پیشرفت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف اتفاق افتاده که هنرمندان باید در جهت تبیین آنها در جامعه نقش‌آفرینی کنند.

وی اظهار کرد: شهید سید «مرتضی آوینی »مظهر هنر انقلابی بود و باید تفکر و منش فکری این شهید بزرگوار الگوسازی شود.

پس از شهادت مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال ۱۳۷۲، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری به مقام معظم رهبری، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نام گذاری شد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره