اخبار برگریده
جمعه, 07 ارديبهشت 1403 17:50

پنج شنبه, 20 بهمن 1401 ساعت 13:11
  • .

لزوم تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی بر تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا حسین نژاد در شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی که با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور برگزار شد اظهار کرد: نقشه راه باید در سند آمایش فرهنگی مدنظر باشد و تمامی مسایل به وضوح مشخص شود.

وی تصریح کرد: ارزیابی تأثیرات اجتماعی و فرهنگی مسایل و چالش های جامعه و الزام آور شدن پیوست های اجتماعی، از ضرورت های نقشه مهندسی فرهنگی است.

استاندار خراسان شمالی افزود: ارزیابی لازم پس از مراحل تدوین و اجرا در نقشه مهندسی فرهنگی باید انجام شود و مدیران دستگاه های اجرایی در این رابطه حساس باشند.

وی تصریح کرد: اگر ارزیابی ها در نقشه مهندسی فرهنگی دقیق نباشد، سمت و سوق مسائل فرهنگی برای ما روشن نخواهد شد که امیدواریم با بهره مندی از نظرهای اندیشمندان و کارشناسان دقت نظر در برش استانی آن اعمال شود.

حسین نژاد ادامه داد: در برش‌های استانی بحث فقط برنامه های هنری نیست و موضوعات فرهنگ بسیار متنوع و تخصصی هستند، در واقع باید این جریان توسط خود مردم و سمن های ذیربط اجرا و یا حداقل نظارت شوند.

استاندار خراسان‌شمالی: ارزیابی، رکن مهم در تحقق نقشه فرهنگی است.

هیچ حوزه ای در مهندسی فرهنگی مغفول نماند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در ادامه جلسه به سند آمایش فرهنگی اشاره کرد و گفت: تمامی حوزه های مختلف باید در این سند پرداخته شود و هیچ حوزه ای مغفول نماند.

حجت الاسلام رضا نوری افزود: فرهنگ مجموعه ای از باورها، عقاید، اندیشه ها، ارزش ها، اخلاقیات و رفتارها است که فکر، دل، رفتار انسان را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگ در تمامی مسایل تاثیر گذار است تصریح کرد: حوزه فرهنگ بر روی مسایل اقتصادی، سیاسی، اجتماعیٰ مباحث امنیتی، سبک زندگی، خانواده و سایر حوزه ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

امام جمعه بجنورد به اغتشاشات اخیر اشاره ای کرد و افزود: این جریان نیز مرتبط به حوزه های فرهنگی بود چرا که فرهنگ را تحت تاثیر قرار داده بودند.

نوری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به موضوع فرهنگ بسیار تاکید دارند و اینک باید تمامی این حوز ها مهندسی شوند و نقص و ایرادها را برطرف شود.

وی با بیان اینکه تفاوت ایران اسلامی با سایر نظام ها در موضوع فرهنگ است اظهار کرد: فرهنگ ما دینی و اسلامی است و هیچ فرهنگی در دنیا به اندازه این فرهنگ مترقی نیست چرا که برگرفته از فطرت و عقلانیت است.

معاون پارلمانی رییس جمهور در سفر یکروزه به خراسان شمالی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان حضور یافت.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره