اخبار برگریده
جمعه, 07 ارديبهشت 1403 09:23

جمعه, 20 خرداد 1401 ساعت 20:38
  • .

تجربه گفت بانوان نویسنده جان گرفت

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

تجربه گفت بانوان نویسنده با حضور اکرم صدیقی‌کلاته و جمعی از بانوان علاقه‌مند به تاریخ شفاهی در حوزه هنری استان تشکیل شد و رنگ و بوی تجربه‌گرایی به خود گرفت.

به گزارش نسیم امروز، اکرم صدیقی‌کلاته که با مجموعه «اسماعیل نذر آفتاب» خاطرات آزاده اسماعیل کریمیان شاددل را به رشته تحریر درآورده است، با اشاره به اهمیت و نقش تاریخ شفاهی، از ضرورت توجه و پرداختن به تاریخ شفاهی در دنیای امروز گفت و خطاب به علاقه‌مندان حاضر در این محفل، مطالعه و تماشای فیلم را برای قلم زدن در این عرصه و آشنایی با اصطلاحات و وقایع تاریخ شفاهی ضروری دانست.

بر اساس این گزارش، صدیقی، ۸ سال جنگ تحمیلی را رویدادی مهم در تاریخ انقلاب اسلامی عنوان کرد که به واسطه وقایع متعدد می‌تواند دست‌مایه علاقه‌مندان و فعالان این عرصه قرار بگیرد.

وی پرسشگری را لازمه ورود به دنیای تاریخ شفاهی بیان کرد و افزود: بسته به نوع موضوع و شخصیت‌هایی که دست‌مایه مصاحبه افراد در تاریخ شفاهی قرار می‌گیرند، باید دامنه بهره‌مندی از افراد را گسترش داد تا به اطلاعات جامع و درست از اتفاقات آن روزها رسید.

وی هم‌چنین بهره‌گیری از ادبیات و زبان داستانی را لازمه غنا بخشیدن به روایت‌های تاریخ شفاهی دانست.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی از نقش بانوان در به رشته تحریر درآوردن خاطرات تاریخ شفاهی سخن گفت و دقت بالا و جزئی نگری را نشانه‌هایی از تفاوت روایت‌های بانوان در تاریخ شفاهی بیان کرد.

گفتنی است در این محفل،علاقه‌مندان به تاریخ شفاهی، از تجربیات فعالان این عرصه بهره‌مند شدند.

لازم به ذکر است ،خانه بانوان نویسنده روایت‌گر جهاد«نویسا» فروردین ماه امسال و همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور جمعی از مسئولان خراسان شمالی و بانوان نویسنده استان آغاز به کار کرد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره