اخبار برگریده
جمعه, 07 ارديبهشت 1403 12:13

یکشنبه, 15 تیر 1399 ساعت 13:57
  • .

استفاده از تمامی ظرفیت ها برای ریشه کنی بی سوادی درخراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی بر استفاده از تمامی ظرفیت ها برای ریشه کنی بی سوادی در این استان تاکید کرد.

به گزارش نسیم امروز، محمدعلی شجاعی در نشست شورای آموزش و پرورش اظهار داشت: : ریشه کنی بی سوادی تنها، تکلیف آموزش و پرورش نیست و در این زمینه باید تمام ظرفیت های دستگاه های اجرایی به صورت منسجم به کار بسته شود.

وی افزود: باید در کنار سیاست های تشویقی، به موضوع فرهنگ توجه شود، در غیراین صورت کارها به درستی انجام و ریشه کنی بی سوادی محقق نمی شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: فرمانداران باید گزارش اقدامات انجام شده در زمینه اجرای طرح مربوط به سوادآموزی را در نشست بعدی، ارائه دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز گفت: نرخ باسوادی در این استان ۹۲.۸ درصد است که این رقم در کشور ۹۴.۵ درصد گزارش شده است.

ولی الله حیاتی با اشاره به برنامه ریزی برای سوادآموزی ۱۰ هزار و ۶۹۹ نفر بی سواد استان اظهار داشت: قرار است تا دهه فجر امسال بی سوادی در استان ریشه کن شود.

وی افزود: بیشترین نرخ باسوادی در شهرستان های استان مربوط به گرمه با ۹۷.۳ درصد و کمترین آن مربوط به راز و جرگلان با ۸۵.۹ درصد است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم با اشاره به اینکه بر اساس اعلام مرکز ملی آمار ایران، ۳۹ هزار و ۲۱۶ بی سواد در استان وجود دارد گفت: در سه سال گذشته، ۱۲ هزار نفر از این تعداد، باسواد شده اند و ۲۷ هزار نفر باقی مانده است.

مهدی مودی اظهار داشت: امسال قرار است ۱۰ هزار و ۶۹۹ نفر زیر پوشش برنامه های باسوادی قرار گیرند که این تعداد، ۲.۵ برابر آمار سهم استان در برنامه عملیاتی امسال است.

وی افزود: با باسواد شدن ۱۰ هزار و ۶۹۹ نفر، در سال جاری، ریشه کنی بی سوادی در پایان سال اعلام می شود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره