اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 17:50

یکشنبه, 09 مهر 1402 ساعت 11:58
  • .

جذب 2 برابری دانشجو در دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی گفت: این مرکز آموزش عالی در سال تحصیلی جدید ۸۰۹ دانشجو معلم جذب کرد که این میزان ۲ برابر ظرفیت و سهم درخواستی از سوی دانشگاه بود.

 

به گزارش نسیم امروز، سید جلال لنگری اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال تحصیلی جاری ظرفیت جذب دانشجو معلم در کشور از رشد چشمگیری برخوردار بود، دانشگاه فرهنگیان استان بیش از میزان درخواستی به این مرکز سهمیه پذیرش دانشجو داده شد.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی برای سال تحصیلی جاری تعداد ۴۰۰ دانشجو شامل ۲۵۰ دانشجو معلم پسر و ۱۵۰ دانشجو معلم دختر سهمیه اعلام کرده بود اما با توجه به افزایش سهمیه کشوری در مجموع ۸۰۹ نفر به این دانشگاه دانشجو داده شد که از این تعداد ۱۸۰ نفر دختر و ۶۲۹ نفر پسر هستند.

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی تصریح کرد: دانشجویان دختر و پسر در رشته های آموزش امور تربیتی، ابتدایی، الهیات، جغرافیا، آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی، راهنمایی و مشاوره در مقاطع کارشناسی و کاردانی آموزش ابتدایی پذیرفته شدند.

وی گفت: بیشترین جذب دانشجو نیز شامل کارشناسی آموزش ابتدایی با ۱۴۵ نفر، کاردانی ابتدایی با ۱۲۳ نفر و آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه با ۱۰۱ نفر دانشجو معلم است.

لنگری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دانشگاه فرهنگیان در شاخص های فضای آموزشی، خوابگاهی و رفاهی و سایر موارد با مشکلاتی مواجه است اینک برای جذب این دانشجویان جدید در حال آماده سازی زیر ساخت ها و خرید امکانات و تجهیزات از جمله صندلی است.

وی ادامه داد: ۹۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس جمهور برای دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی مصوب شد که از این میزان ۲۵۰ میلیارد ریال برای ساخت خوابگاه دختران و ۷۰۰ میلیارد ریال برای ساخت فضای آموزشی پسران در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: زیرساخت‌های این مرکز آموزش عالی پاسخگوی نیاز دانشجویان نیست و دانشگاه با کمبود فضای آموزشی مواجه است ضمن اینکه این واحد آموزشی ماهیت شبانه روزی دارد و باید مراکز رفاهی، غذاخوری و خوابگاهی آن تجهیز شود.

تخصیص ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مسوولیت‌های اجتماعی

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی افزود: به تازگی ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مسوولیت های اجتماعی وزارت نفت برای تکمیل خوابگاه و فضای آموزشی نیمه تمام این دانشگاه تخصیص یافت که این طرح ها را سرعت می بخشد.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی سال‌های سال از کمبود فضای آموزشی، رفاهی و خوابگاهی رنج می برد که با اختصاص اعتبارات سفر رییس جمهور جهشی در این مرکز آموزش عالی خواهیم داشت.

لنگری عنوان کرد: ساخت سلف سرویس، مسجد، سرای دانشجویی، آشپزخانه صنعتی و سایر فضاهای آموزشی از دیگر طرح‌های در دست اجرا و اولویت دار این دانشگاه است.

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی بیان کرد: دانشجو معلمان دختر این دانشگاه در فضاهای استیجاری و حتی مدارس مشغول به تحصیل هستند که با این اعتبار بسیاری از مشکلات این دانشگاه برطرف می‌شود.

گفتنی است: سالانه در این استان ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ نیروی آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند که دانشگاه فرهنگیان باید بتواند سالانه این تعداد نیرو را آموزش داده و استخدام آموزش و پرورش کند.

حدود ۳۰ هزار دانشجو دختر و پسر در ۳۳ مرکز شامل دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، فنی و حرفه ای، جامع علمی و کاربردی و فرهنگیان خراسان شمالی زیر نظر ۵۲۱ عضو هیات علمی تحصیل می کنند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع شده است./ ایرنا

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره