اخبار برگریده
چهارشنبه, 12 ارديبهشت 1403 11:21

سه شنبه, 14 شهریور 1402 ساعت 13:23
  • .

افزایش 40 درصدی قیمت لباس فرم مدارس در خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان خراسان شمالی از افزایش 40 درصدی قیمت لباس فرم مدارس استان در سال تحصیلی (۱۴۰۲- ۱۴۰۳) نسبت به سال گذشته خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، عبدالله درخشانی اظهار کرد: نرخ گذاری لباس فرم مدارس به تشخیص کارگروه نظارت بر تهیه و توزیع اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی انجام شد و افزایش قیمت پارچه، دستمزد تولید کنندگان و کیفیت دوخت از عوامل افزایش قیمت لباس فرم در سال تحصیلی جدید است.

وی با بیان اینکه هزینه لباس فرم پسرانه و دخترانه در سال تحصیلی (۱۴۰۳- ۱۴۰۲) متفاوت است، افزود: لباس فرم پیش دبستانی پسرانه ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار ریال، دخترانه ۲ میلیون و ۷۰ هزار ریال و در مقطع ابتدایی پسرانه ۲ میلیون و ۹۱۰ هزار ریال، دخترانه سه میلیون و ۵۰ هزار ریال و در همین مقطع در سایزهای چهار، پنج و ۶ پسرانه سه میلیون و ۲۸۰ هزار ریال و دخترانه سه میلیون و ۳۸۰ هزار ریال نرخ گذاری شده است.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین در مقطع متوسطه دخترانه سه میلیون و ۷۲۰ هزار ریال برای سایزهای ۳۶ و ۳۸ و چهار میلیون و ۱۰ هزار ریال برای سایز های ۴۰ و ۴۲ و چهار میلیون و ۲۸۰ هزار ریال برای سایزهای ۴۴ و ۴۶ نرخ گذاری شد.

درخشانی بیان کرد: در مقطع متوسطه پسرانه هم چهار میلیون و ۵۶۰ هزار ریال برای سایزهای ۳۶ ، ۳۸ و ۴۰ و چهار میلیون و ۷۱۰ هزار ریال برای سایزهای ۴۲، ۴۶ و ۴۸ در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی فرم های مدارس اگر خارج از سایزهای اعلام شده و دارای طرح و گلدوزی باشد بیش از قیمت مصوب خواهد بود.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان خراسان شمالی در ادامه گفت: ۲۰ درصد لباس فرم مدارس سال تحصیلی (۱۴۰۱-۱۴۰۲) در حدود ۲۰ هنرستان استان تولید می‌شود که از لحاظ قیمت تولید به نسبت بازار پایین تر است که کمک زیادی به اقتصاد خانواده‌های دانش‌آموز می‌کند.

درخشانی تاکید کرد: فرم لباس مدارس بدون تغییر مدل و رنگ باشد تا خانواده هایی که توان خرید لباس جدید برای دانش آموزان ندارند از آن استفاده کنند.

به گفته وی؛ تمامی تولید کنندگانی که برای لباس فرم همکاری می کنند موظف هستند به ازای هر ۱۰۰ عدد لباس فرم تولیدی، چهار عدد را برای دانش آموزان نیازمند تولید کنند.

درخشانی افزود: هدف اصلی اجرای طرح ساماندهی لباس فرم دانش آموزان ترویج فرهنگ ساده زیستی، فرهنگ ایرانی اسلامی با پوشش درست، نظم پذیری و جلوگیری از فرهنگ نظام طبقاتی است.

آخرین ویرایش در چهارشنبه, 15 شهریور 1402 ساعت 23:12
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره