اخبار برگریده
چهارشنبه, 12 ارديبهشت 1403 01:48

یکشنبه, 17 ارديبهشت 1402 ساعت 12:06
  • .

تجلیل از معلمان نمونه خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

شماری از معلمان منتخب و فرهنگی نمونه خراسان شمالی در آیینی با حضور معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش و مسوولان استان تجلیل شدند.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در حاشیه این آیین اظهار کرد: یکهزار و ۶۱۱ معلم استان در سامانه بزرگداشت مقام معلم ثبت نام کردند که از این تعداد هزار و ۶۶ معلم خانم و مابقی آقا بودند.

ابوالقاسم اکبری افزود: از این تعداد بیشترین آثار مربوط به شهرستان بجنورد با ۴۹۷ نفر، اسفراین ۲۳۱ نفر، شیروان ۱۹۷ نفر، مانه و سملقان ۱۴۷ نفر، راز و جرگلان ۱۴۲ نفر، جاجرم ۱۳۹ نفر، فاروج ۱۳۶ نفر و مابقی نیز مربوط به شهرستان های گرمه و بام و صفی آباد است.

وی ادامه داد: در نهایت از این تعداد معلم ۴۱ نفر در سطح استانی و چهار معلم نیز از شهرستان های بجنورد و شیروان در مرحله کشوری نمونه شدند.

اکبری با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه در خراسان شمالی دایر است، گفت: برای پاسداشت ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ۵۷۰ مدرسه به نام شهدای استان مزین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: همچنین سال گذشته ۲۰۰ یادواره شهدا در مدارس خراسان شمالی برای آشنایی بیشتر این نسل با ارزش های دفاع مقدس برگزار شد.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.

۱۲ اردیبهشت ماه مصادف با سالروز شهادت فیلسوف بزرگ شهید مرتضی مطهری را روز معلم نام نهاده اند تا در این روز گرامی داشته شود مقام و مرتبه همه معلمانی که با تلاش بی وقفه خود برای بالندگی و رهایی انسانها از جهل می کوشند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره