اخبار برگریده
جمعه, 07 ارديبهشت 1403 22:14

سه شنبه, 09 اسفند 1401 ساعت 09:24
  • .

واگذاری 14 مدرسه بنیاد مستضعفان به آموزش و پرورش خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۱۴مدرسه متعلق به بنیاد مستضعفان به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال به صورت رایگان به این اداره کل واگذار شد.

به گزارش نسیم امروز، ابوالقاسم اکبری اظهار کرد: طی نشست مشترک بین این اداره کل و مسوولان بنیاد مستضعفان خراسان شمالی مقرر شد تا ۱۴ مدرسه با مساحت ۲۴ هزار و ۳۰۰ متر مربع که تا پیش از این تحت مالکیت این بنیاد بود به آموزش و پرورش استان واگذار شود.

وی افزود: ۲ مدرسه در شهرستان شیروان، ۲ مدرسه در شهرستان مانه و سملقان و مابقی در شهرستان رازو جرگلان واقع و در مجموع ۸۰ درصد این مدارس مقطع ابتدایی و مابقی در مقطع متوسطه است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی بیان کرد: علاوه بر این ۱۰ مدرسه دیگر نیز واقع در شهرستان شیروان در تملک بنیاد مستضعفان قرار دارد که پس از رفع موانع قضایی و ثبتی به این اداره کل واگذار می شود.

اکبری در ادامه افزود: ۳۱ هزار و ۸۱۵ مترمربع از ابتدای امسال تاکنون به فضای آموزشی استان افزوده شده است.

وی اظهار کرد: در این مدت؛ ۵۴ مدرسه در قالب ۲۲۳ کلاس درس با هزینه کرد ۱۵۰ میلیارد تومان در سطح استان ساخته شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: نیکوکاران و خیران در ساخت ۳۱ مدرسه با ۱۵۹ کلاس درس با زیر بنای ۱۱ هزار و ۷۷۲ متر مربع مشارکت داشتند و بیشترین این مدارس در شهرستان بجنورد و شیروان ساخته شد.

اکبری با اشاره به اینکه ۵۰ درصد این مدارس شهری و مابقی روستایی است گفت: این پروژه ها از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری، اعتبارات استانی، ملی و مشارکت خیران مدرسه ساز تامین شده است.

وی بیان کرد: اکنون سرانه فضای آموزشی استان پنج و سه دهم مترمربع و بجنورد مرکز استان چهار و سه دهم مترمربع است که نیازمند ۵۳ هزار مترمربع فضای آموزشی است.

۱۹۲ هزار و ۸۰۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۹۳ هزار و ۴۷۷ دختر و مابقی پسر هستند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره