اخبار برگریده
دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403 07:00

پنج شنبه, 13 آبان 1400 ساعت 08:52
  • .

یادداشت // ...وخیلی دیر میشود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

دکتر محمد ابراهیم محمدی در یادداشتی با اشاره به اهمیت و تاثیری وزارت آموزش و پرورش در همه شئونات ملی کشور، نوشت: هنوز این وزارتخانه وزیر خود را نشناخته و هر روز یک نفر به زبانها می فتد.

به گزارش نسیم امروز، متن این یادداشت به این شرح است:

زمانی که به پیشنهاد دوستانم نامزد انتخابات مجلس از حوزه انتخاباتی بجنورد شدم شعار انتخاباتی را «رای پاک نماینده پاک و پارلمان پاک » گذاشتم

هرچند این شعار را که در قالب تحلیل ششماه قبل نوشته و رسانه ای کرده بودم یکی از نامزدهای یکی از استانهای مجاور باتغییر اسم به نام خود باز نشر کرده بود ویا وقتی در بحبوحه تبلیغات درجمع صنفی مدیران بجنورد راجع به فلسفه شعار انتخاباتی خودم صحبت می کردم یکی از مستمعین کاغذی به دستم رساند که این شعار مال فلان نامزد مجلس است!

این را من آغازی بر پلشتی وپلیدی و ناراستی در امانت مداری وخروج از مدار صداقت مدعیان وکالت یافتم.

من همان زمان هم برای تالیف قلوب کسی کاری نکردم و با بزرگان ترکمن ،ترک وکرمانج و...صادقانه از وظایف نمایندگی سخن گفتم ؛ در دوره تبلیغات نه برای مردم فریبی دست به جیب شدم ،نه وعده دادم و نه بساط شام و نهار گستردم ...

فکر میکردم که نماینده ای که با این حجم از بدهکاری ووعده های ناشدنی ولابی ها و هزینه به مجلس برود نمی تواند نماینده آزاده ومردمی باشد ؟

حکایت اینروز های وزارت و...کم از وکالت نیست.

باید وزارت ها،معاونت ها،استانداری ها ومدیرکلی ها و...آدم اهل خود را که جز خدمت فروتنانه نمی‌شناسد بیابد.

کسی که به آب و آتش میزند و آسمان ریسمان می کند تا وزیر یا معاون واستاندار بشود آیا می تواند کار گزارموفقی باشد؟

آیا کسی که ماموریتش را برای لابی گری ها رها ودر پی جانمایی در دولت جدیدتلاش می کند، با کسی که از سر تکلیف به کار خویش مشغول وشان وشخصیت خود را دور از این بازیها می داند یکی است ؟

در دوره ای که فراخوان معرفی مدیر برای کابینه داده وسامانه ای معرفی شد برخی خودشان را ( نه چهره های شایسته و لایق را )با آب وتاب برای دور نماندن از قافله کارگزاری نمایاندند والبته خیلی ها تکلیف مدارانه بدور از تقسیم ها وانتصابات عالم مجاز ، نجیبانه وبی هیچ نگرانی از ماندنها ورفتن ها در پی مأموریت خویش ماندند و کوشیدند.

دراین میان وزارت آموزش وپرورش باهمه عظمت ، اهمیت وتاثیری که در همه شئونات ملی کشور دارد هنوز وزیر خود را نشناخته و هر روز یک نفر به زبانها می فتد.

جای آن دارد تا اصحاب فکر وتجربه ، فارغ از صف بندی ها وسهم خواهی در اندیشه چهره ای دانشی ،اندیشمند واجرایی که از تجربه زیسته و کارنامه درخشان علمی واجرای برخوردار هست باشند.

این ابر نهاد تعلیم و تربیت اگر خوب تمشیت شود می تواند در همه شئونات اجتماعی ،فرهنگی،اقتصادی ،خانوادگی وحتی امنیتی تاثیر گذار باشد.

به قاعده باید رفت سراغ کسانی که شایستگی این جایگاه را دارند والبته ازایشان خواست وکمک کرد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره