اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 06:57

شنبه, 25 ارديبهشت 1400 ساعت 19:11

آزمایشگاه جامع مولکولی استان افتتاح شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی و جمعی مسئولین استانی آزمایشگاه جامع مولکولی افتتاح شد.

به گزارش نسیم امروز، علی بیگ زاده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید یحیوی از شهدای مدافع سلامت استان افتتاح این مرکز را یکی دیگر از خدمات ارزشمند دولت تدبیر و امید به مردم استان دانست.

وی با اشاره به تلاش های انجام شده از سوی کادر بهداشت و درمان استان، این تلاش ها را ستودنی توصیف و از همه مدافعان سلامت تقدیر و تشکر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این مراسم نیز گفت: امروز ظرفیتی برای استان ایجاد شده که دغدغه مسئولین بهداشت و درمان بود.

سید احمد هاشمی بیان کرد: در استان با کمبود آزمایشگاه مرجع مولکولی مراقبت بیماری های واگیر مواجه بودیم و بسیاری از نمونه های آزمایشگاهی بیماری های واگیردار و میکروبی از جمله ایدز، آنفولانزا، سل، سیاه زخم، کرونا، سالک و هپاتیت برای تایید به تهران یا مشهد ارسال می شدند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با افتتاح این آزمایشگاه مرجع با اعتباری بالغ بر 75 میلیارد ریال دیگر نیاز به ارسال نمونه ها به سایر استان ها دیگر نیست و این کمبود در استان برطرف شد.

هاشمی یادآور شد: در ابتدای شیوع کرونا فقط یک آزمایشگاه مولکولی با تجهیزات کمی در بیمارستان امام رضا (ع) وجود داشت که در آن تنها تعداد بسیار کمی از آزمایش ها انجام می شد و که با بالا گرفتن شیوع کرونا این آزمایشگاه با تجهیزات جدید تجهیز شد.

وی افزود: همچنین به علت ازدیاد نمونه ها و نیاز به دریافت سریع پاسخ نمونه ها، یک آزمایشگاه مولکولی دیگر نیز در بیمارستان امام حسن (ع) راه اندازی و مورد استفاده قرار گرفت و هم اکنون نیز سومین آزمایشگاه به بهره برداری رسید.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره