اخبار برگریده
چهارشنبه, 12 ارديبهشت 1403 22:11

یکشنبه, 22 مرداد 1402 ساعت 09:21
  • .

۲۴۹ کیلومتر فیبر نوری خراسان‌شمالی در دست اجرا است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: ۲۴۹ کیلومتر فیبر نوری استان در دست اجرا است که با بهره برداری از آن شبکه ارتباطی این خطه ارتقا می یابد.

به گزارش نسیم امروز، سیدعلی مرتضوی اظهار کرد: با تکمیل شدن این پروژه شاهد توسعه زیرساخت ها، خدمات ارتباطی و مخابراتی مناطق مرزی و روستایی و همچنین ارایه سرویس پهن باند و ارتقای بیشتر شاخص های حوزه ICT استان خواهیم بود.

وی افزود: اعتبارات این طرح از محل خدمات اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO ) تامین می شود.

مرتضوی یادآور شد: پیش از این اجرای ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان ابلاغ شده بود که با سفر مجری طرح USO به خراسان شمالی، این میزان به هزار و ۱۵۳ کیلومتر افزایش یافت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سهولت در زندگی و کسب‌وکار روستاییان به ویژه برای دریافت خدمات دولت هوشمند، کشاورزی هوشمند، رونق گردشگری، بومگردی و آموزش الکترونیکی از مزایای اصلی دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت است.

مرتضوی گفت: تکنولوژی ارتباطی سایت همراه اول در روستای «باش محله» شهرستان فاروج اخیرا در راستای توسعه متوازن زیرساخت های ارتباطی و بهره مندی مناطق روستایی از پوشش اینترنت پرسرعت تلفن همراه ارتقا یافت.

وی افزود: با ارتقای این سایت ۱۵۷ خانوار روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل و از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی یادآور شد: اینک براساس برنامه های ابلاغی وزارتخانه، تامین پوشش و اتصال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سطح استان به شبکه ملی اطلاعات در دستور کار قرار دارد.

ضریب نفوذ اینترنت در خراسان شمالی طی عملکرد دولت به ۱۳۸.۴۹ درصد رسید این در حالی است که پیش از این ضریب نفوذ اینترنت در استان ۱۰۷.۶۴ درصد بوده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره