اخبار برگریده
پنج شنبه, 30 فروردين 1403 19:01

یکشنبه, 19 بهمن 1399 ساعت 09:35
  • .

مخابرات خراسان شمالی رتبه اول اجرای فیبر نوری

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی در اجرای فیبر نوری در بین استان ها رتبه اول را دارد .

به گزارش خبرنگار نسیم امروز، علیرضا هاشمی درنشست خبری و در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ۷۴۵ مدرسه استان اینترنت رایگان دریافت کرده اند که ۴۵۰ مدرسه از این تعداد روستایی است و همچنین ۱۱ سایت روستایی ساخته شده و فناوری ۲۳ سایت نیز ارتقا یافته است.

این مقام مسئول گفت: ۵۷۲ طرح مخابراتی به ارزش ۷۴۰ میلیارد ریال در نواحی روستایی این استان همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی گفت: سال جاری در واقع سال تحول صنعتی در حوزه فناوری اطلاعات استان است.

هاشمی تاکید کرد: با تلاش و همدلی دوستان مخابرات، در سال جاری در زمینه نفوذ سیم کارت های هوشمند رتبه نخست کشوری کسب شد.

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی در ادامه گفت: مخابرات خراسان شمالی آمادگی کامل برای انجام تراکنش های مرتبط با بیش از یک هزار حوزه رای گیری را دارد.

وی گفت: ۸۰ درصد خدمات مخابرات مبتنی بر خدمات الکترونیکی و مجازی است و هم اکنون نزدیک به ۳۰ درصد مشترکان مخابرات استان از سامانه های ۲۰۲۰، ۲۰۲۱ و ۲۰۰۰ مخابرات برای انجام اموری چون پرداخت قبوض و دیگر موارد استفاده می کنند.

هاشمی یاداورشد: این موارد شامل سرمایه گذاری بر روی طرح های توسعه ای مخابراتی است که از محل طرح خدمات اجباری در مناطق کمتر توسعه یافته (uso) نیز چندین برابر این رقم هزینه شده است.

وی با بیان اینکه اتصال ۴۸ روستای استان به شبکه فیبر نوری در حال انجام است، گفت: از این تعداد ۱۲ روستا به شبکه متصل شده اند و برای بقیه طرح ها نیز برنامه نصب انجام خواهد شد.

مدیرمخابرات منطقه خراسان شمالی گفت: ماهانه ۶۰۰ هزار مکالمه موفق با اطلاعات تلفن مخابرات صورت می گیرد که درصدد هستیم با راه انداختن پویش مکالمه به جای مراجعه در سطح استان، با استفاده از ۶۰ سرویس قابل ارائه مخابراتی به مشترکان، میزان مراجعات مردم به مخابرات را کاهش داده و به کمترین برسانیم.

وی با بیان اینکه ۹۲ درصد جمعیت خراسان شمالی دارای سیمکارت همراه فعال هستند، گفت: اکنون یک میلیون و ۶۵۰ هزار سیمکارت همراه اول در دست مردم استان است.

هاشمی با بیان اینکه هم اکنون برای دسترسی ۸ هزار نفر از مردم استان در بخش خانگی و تجاری به فیبر نوری ظرفیت سازی شده است، اظهار داشت: از این رقم ۵ هزار دسترسی برای مرکز استان ایجاد شده است که ساکنان ۱۷ نقطه پرترافیک بجنورد می توانند از این طریق به فیبر نوری دسترسی داشته باشند.

این‌مقام‌مسئول با بیان اینکه مطالبات مخابرات خراسان شمالی از مشترکان خانگی و اداری ۶۰ میلیارد ریال است، اظهار داشت: ۴۰ میلیارد ریال از این رقم مربوط به دستگاه های دولتی و ۲۰ میلیارد ریال بدهی مشترکان خانگی به مخابرات است.

هاشمی همچنین تاکید کرد: مشترکین اینترنت خانگی شرکت مخابرات 11 ترابیات و مشترکین تلفن همراه مخابرات 80 ترابیات اینترنت در روز استفاده می نمایند.

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد:خراسان شمالی با زحمات نیروی انتظامی و سایر دستگاه های مرتبط جز 5 استان برتر دارای امنیت در این زمینه می باشد.

هاشمی گفت:تمام مشترکانی که تلفن آنها قطع می شود پیوست و پوشش جبرانی خواهند داشت و با توجه به این پیوست با قطع تلفن این مشترکان حجم اینترنتی که دارند از بین نرفته و به آنان ارائه می شود.

مدیر عامل مخابرات منطقه خراسان شمالی تاکید کرد:بیشتر خدمات مخابرات خراسان شمالی بر بستر 2020 به مردم شریف استان ارائه می شود.

هاشمی خاطر نشان کرد:سامانه 2000 نیز سامانه ای برای اعلام و پرداخت خدمات تلفنی است که به صورت رایگان و آنلاین در حال ارائه خدمات می باشد که تنها 30 درصد مردم از این سامانه استفاده می کنند.

وی همچنین گفت:30 نفر خانم در سامانه 118 بیش از 600 هزار مکالمه موفق در ماه را پاسخگو هستند.

آخرین ویرایش در یکشنبه, 19 بهمن 1399 ساعت 09:35
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره