اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 22:56

چهارشنبه, 22 شهریور 1402 ساعت 16:24
  • ..

خراسان‌شمالی میزبان دومین نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی ایثار

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی از میزبانی این استان برای برگزاری دومین نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی ایثار خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، قاسم محمدزاده در حاشیه رونمایی از پوستر دومین نمایشگاه منطقه ای هنرهای تجسمی ایثار به میزبانی خراسان شمالی اظهار کرد: مکتب شهدا و ایثارگران، زندگی مادران و همسران معظم شهدا و ایثارگران، عفاف، حجاب و سبک زندگی به مکتب ام‌الشهدا، شهدای امنیت، نخبگان علمی و جهاد تبیین، شهید حاج‌قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم از موضوعات این نمایشگاه است.

وی گفت: بجنورد میزبان نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان شاهد و ایثارگر با رقابت هنرمندان استان‌های خراسان رضوی، جنوبی، گلستان، مازندران، سیستان و بلوچستان و سمنان در آبان ماه سالجاری شد.

محمدزاده افزود: بخش دانش‌آموزی از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است که در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی و عکاسی برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی تصریح کرد: بخش بزرگسال این نمایشگاه هم شامل رشته‌های نقاشی، تذهیب، مینیاتور، نقاشی خط، خوشنویسی، عکاسی گرافیک (طراحی پوستر)، کاریکاتور و مجسمه‌سازی است.

وی خاطرنشان کرد: د رحاشیه این نمایشگاه هم کارگاه های آموزشی و تحقق با محوریت ایثار و شهادت برگزار می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه این آیین اظهار کرد: باید به زیربناهای فرهنگی در حوزه های اقتدار جوانی، فرهنگ اسلام و بیان دستاوردها و هویت جمهوری اسلامی توجه شود زیرا دشمن سعی دارد از ملت ایران هویت‌زدایی کند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری افزود: دشمن با تمام ابزارهای نوین در عرصه جنگ رسانه‌ای و فضای مجازی به مقابله با جمهوری اسلامی ایران آمده و تلاش می کند با جنگ نرم، فرهنگ غرب را رواج دهد.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه منطقه ای هنرهای تجسمی ایثار، بهترین فرصت برای فضاسازی و استفاده از زبان هنر در انتقال فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است و امیدواریم مسوولان استانی در برگزاری این رویداد از این ظرفیت شایسته بهره مند شوند.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: وظیفه اصلی امروز ما انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوانی است که شاید حال و هوای دوران دفاع مقدس را ندیده اند و این امر با زبان هنر ممکن می شود.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمالشرق کشور واقع است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره