اخبار برگریده
دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403 21:00

یکشنبه, 15 مرداد 1402 ساعت 09:37
  • .

تاکید رییس بنیاد حفظ آثار بر تسریع و تکمیل باغ موزه دفاع مقدس

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر تکمیل باغ موزه خراسان‌شمالی تاکید کرد و گفت: ساخت این مرکز ارزشی باید با هم‌افزایی تمام دستگاه‌ها تسریع شود.

به گزارش نسیم امروز، سردار سرتیپ بهمن کارگر در دیدار با استاندار خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و ایثارگری‌های جوانان این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت حفاظت از آثار دفاع مقدس برای نسل‌های آینده، بیان کرد: امنیت امروز جامعه مرهون رشادت‌ها و ایثارگری رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است و همه ما باید برای حفاظت از ارزش‌های آن دوران تلاش کنیم.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: فازهایی از باغ موزه دفاع مقدس مرکز خراسان شمالی به بهره برداری رسیده است و ضرورت دارد دیگر فازها نیز با همکاری دستگاه ها تکمیل شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی نیز در ادامه این دیدار تصریح کرد: بیش از چهار دهه از دفاع مقدس و جنگ تحمیلی گذشته و حفظ آثار دفاع مقدس در جامعه کنونی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

محمدرضا حسین نژاد خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین و اساسی‌ترین این ضرورت‌ها، احداث مرکز فرهنگی در قالب باغ موزه دفاع مقدس است تا آثار دفاع مقدس و رشادت‌های ایثارگران و شهدا برای نسل جوان امروز به تصویر کشیده شود.

ساخت باغ موزه دفاع مقدس خراسان شمالی از سال ۹۶ در زمینی با گستره ۱۲ هکتار آغاز شده و برای این مجموعه فرهنگی ساختمانی با زیربنای پنج هزار و ۳۰۰ مترمربع در نظر گرفته شده است.

این مجموعه تاکنون پیشرفتی ۴۰ درصدی داشته است که بنا بر برآورد مالی پیمانکار پروژه، اعتبار مورد نیاز برای افتتاح مرحله نخست آن حدود ۸۰ میلیارد ریال است.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره