اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 02:07

دوشنبه, 24 بهمن 1401 ساعت 13:09
  • .

اختصاص 6 هزار میلیارد تومان به خوابگاه‌های متاهلی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از اختصاص پنج هزار میلیارد تومان از محل بند(ب) تبصره پنج قانون بودجه ۱۴۰۲ برای تکمیل خوابگاه های متاهلی خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، محمد وحیدی اظهار کرد: ساخت خوابگاه‌های متاهلی در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت از اولویت‌های بخش آموزش دولت است و در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس بررسی شد.

وی تصریح کرد: هرچند خرید، ساخت و بهسازی خوابگاه‌های دانشجویی پرهزینه است اما تلاش داریم با این میزان اعتبار شرایط مناسبی برای اسکان دانشجویان متاهل ایجاد کنیم.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود خوابگاه های متاهلی به خصوص در دانشگاه های علوم پزشکی و جوابگو نبودن ظرفیت اسکان این دانشجویان افزود: در راستای تاکید مقام معظم رهبری در تشویق به سنت حسنه ازدواج و موضوع فرزندآوری و همچنین تاکید بر اجرای قانون جوانی جمعیت، باید در راستای ایجاد و ساخت خوابگاه های متاهلی تلاش کرد.

بر اساس آمار صندوق رفاه دانشجویی کشور؛ در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که ماده هفت آن ناظر بر ایجاد خوابگاه‌های متاهلی است، ۱۰۰ هزار خوابگاه دانشجویی متاهلی ظرف پنج سال در کشور احداث می شود.

در حال حاضر ۹۸۰ بلوک خوابگاه با ظرفیت ۲۰۲ هزار دانشجو وجود دارد که متوسط پوشش خوابگاهی ۳۷ درصد است که در صدد تا سه سال آینده باید به ۵۰ درصد برسد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اضافه کرد: یکی از اقدامات خوب برای دانش آموزان استثنایی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ این بود که شهرداری‌های ملزم شدند تا نسبت به سرویس‌دهی به این کودکان در حال تحصیل مقطع ابتدایی کمک کنند.

وی یادآور شد: دانش آموزان مدارس استثنایی در تردد شهری و رفتن به مدرسه مشکل دارند و با ورود شهرداری ها این شرایط بهتر می شود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره