اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 21:27

یکشنبه, 14 خرداد 1402 ساعت 13:55
  • .

امام خمینی(ره) امید را در دل مسلمانان جهان زنده کرد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: امام خمینی (ره) از سال ۴۲ نامش همه گیر و جهانی شد و ایشان با مبارزات خود علیه طاغوت، امید را در دل مردم زنده کرد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی در آیین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در مسجد انقلاب بجنورد اظهار کرد: افتخار می کنم که در سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مسجد انقلاب بجنورد سخرانی می کنم که زمانی پایگاه انقلاب بوده و هست و جای پای سه هزار شهید را با خود دارد.

وی تصریح کرد: مجلس امام راحل، مجلس حزبی، باندی و گروهی نیست مجلسی مردمی که از هر قشری در آن حضور دارند.

عضو شورای نگهبان افزود: این مجلس نماد یک ملت است که تمامی اقشار با سلایق مختلف گرد هم آمده اند و این وحدت در این خطه از شمالشرق کشور عصاره ای از انقلاب اسلامی است.

آیین بزرگداشت سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌(ره) امروز (شنبه) با حضور قشرهای مختلف مردم، روحانیان و مسوولان خراسان شمالی در مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد.

وی با بیان اینکه نام امام خمینی(ره) با امام حسین(ع) و کربلا گره خورده است افزود: امام راحل از ۶۰ سال پیش تاکنون جاودانه مانده است و نام ایشان یادآور تحول و انقلاب در بین مسلمانان است.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: نام امام خمینی(ره) تا ابد جاویدان خواهد ماند و یاد این بزرگمرد تاریخ همواره یادآور روزهای خوش پیروزی مسلمانان است.

وی در خصوص ویژگی های انقلابی امام راحل عنوان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ویژگی های زیادی داشت و اخیرا در مقاله ای ۴۰ ویژگی از امام نقل شده است که هر کدام درس بزرگی برای جوانان و رهگشای مردم است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام راحل در طول دوران سخت مبارزه از سال ۴۲ تا پیروزی انقلاب با وجود توطئه ها، یک روز مایوس نشد و در بحرانی ترین شرایط آرام و امیدوار بود.

وی عنوان کرد: ساده زیستی، اقتدار، شجاعت و شهامت از ویژگی‌های بازر امام خمینی (ره) بود که تکیه بر همین خصایص نظام اسلامی را بنا و آن را به پیروزی رساند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: جانشین به حق امام خمینی(ره) هم در حوادث بعد از انقلاب از جمله فتنه سال ۸۸ و اغتشاشات خائنانه امسال خم به ابرو نیاورد و مایوس نشدن و امید به آینده بهتر خط امام است.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب می فرمایند که «ملتی که امید را از دست دهد همه چیز را از دست می دهد» و با توجه به فرمایشات ایشان باید همچنان امیدوارانه به انقلاب ادامه داد.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه افزود: مردم وفادار ایران اسلامی همچنان که در ۲۲ بهمن سال قبل با حضور میلیونی خود حماسه ای خلق کردند که در ۱۰ سال قبل بی سابقه بوده است نشان دادند که با وجود مشکلات پای انقلاب ایستاده اند.

وی ادامه داد: این مردم مشکلات دارند اما اعلام کردند که انقلاب را از دست نمی دهند و پشتیبان انقلاب هستند.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: اگر مردم ما با خدا باشند خداوند نیز با آنها خواهد بود، همچنان که تاکنون اینچنین بوده است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب دوراندیش ترین رهبر جهان است و کاملا هوشیار با تمامی اتفاقات آگاه است و با وجود رهنمودهای ایشان مشکلی نخواهیم داشت.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری خستگی ناپذیری را از ویژگی های امام راحل دانست و گفت: دشمن دوست دارد تا مردم را خسته کند و به دروغ مردم را نا امید جلوه می دهد ولی ملت ما هوشیار است و گول توطئه دشمنان را نمی خورد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن مشکلات گرانی و جنگ اقتصادی را در کشور ما ایجاد کرده است ولی این مشکلات و سختی ها می گذرد.

وی افزود: ویژگی سوم امام راحل، ایستادگی بر موضع حق است، در روز ارتحال باید مقاومت را از امام (ره) بیاموزیم، از حق و ولایت اهل حق جدا نشویم.

آیت الله خاتمی حمایت از سه قوا را از دیگر ویژگی های امام راحل دانست و افزود: امام(ره) و رهبر معظم انقلاب همواره از تمام قوای بعد از انقلاب حمایت کردند، این حمایت ها از این رو است که قوا با قدرت به فعالیت خود ادامه دهند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب هم از دولت ها حمایت کرد، در فتنه ۸۸ از رای مردم حمایت و ایستادگی کرد، البته بعضا انتقاد بر دولت، قوه قضاییه و قوه مقننه وجود دارد اما قوا و مسوولان در زمانی که در میدان کار هستند مورد حمایت رهبری قرار دارند.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: اما اینکه برخی می گویند دولت را تایید نمی کنیم، ادبیات نادرستی است، نظام؛ یعنی سه قوه و باید از این ارکان دفاع کرد.

وی یادآور شد: خط امام راحل این است که مسوولان میدانی باید حمایت شوند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره