اخبار برگریده
چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403 20:23

یکشنبه, 18 خرداد 1399 ساعت 11:00
  • .

حضرت امام خمینی(ره) نماد عزّت، شرف و آزادگی بود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

عضوجامعه قاریان قرآن کشور و مدرس دانشگاههای خراسان شمالیگفت: حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، نماد عزّت، شرف و آزادگی بود.

به گزارش نسیم امروز، عباس کیفی بجستانی با گرامیداشت 14 خردادماه سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) گفت: حضرت امام خمینی(ره) با استفاده از تمام تجارب خود گنج بزرگ قانون اساسی، ولایت فقیه، مردم سالاری دینی را در کشور به یادگار گذاشت و ارزش های ناب دینی را احیا کرد.

وی افزود: اقدام حضرت امام خمینی (ره) در پایه گذاری انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی همانند دورانی است که پیامبراکرم(ص) پس از مبعث، فرهنگ اسلامی را جایگزین فرهنگ جاهلیت کرد و امام خمینی توانست با ساقط کردن رژیم شاهنشاهی، نظام جمهوری اسلامی را تأسیس کند. قیام امام یک قیام الهی و از جنس قیام انبیاء و عاشورا بود.

این نویسنده و پژوهشگر اظهارداشت: مدیریت و راهبردهای اساسی امام عظیم‌الشان در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس درشکست و عقب راندن دشمن نقش محوری داشت، قرآن را از مهجوریت درآورد و اسلام واقعی را احیا کرد و همه اینها به دلیل حاکمیت ولایت در جامعه اسلامی بود.

وی تصریح نمود: گرچه ارتحال حضرت امام، بسيار تلخ و سخت بود، ولي خدا را شاكريم بعد از ایشان، خداوند منان دلهاي خبرگان ملت را معطوف شاگرد و خلف صالح امام نمود و به لطف الهي مقام معظم رهبري اين خلف صالح امام عزيز در طول سالها به زيبايي نظام اسلامي را رهبري و مديريت نموده است.

کیفی بجستانی گفت: مقام معظم رهبري همواره در فرامين گهربار خود به اصول تدوين شده از سوي امام راحل در سياست داخلي، خارجي و عرصه‌هاي مختلف بويژه فرهنگ و اقتصاد مانند الگويي بي‌مانند براي جامعه تاكيد و توجه متوليان و مسئولان را به اين مهم معطوف مي‌كند.

وی تأکید و توصیه نمود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره امام خمینی برای حفظ و ماندگاری نظام اسلامی ضروری است. لذا همه مسئولین و نهادهای فرهنگی کشور باید با بکارگیری ابزارها و ظرفیت های فرهنگی تلاش کنند سبک زندگی امام خمینی (ره) برای نسل جوان و نوجوان جامعه اسلامی معرفی و بیان شود.

آخرین ویرایش در یکشنبه, 18 خرداد 1399 ساعت 11:00
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره