اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 02:28

شنبه, 19 آذر 1401 ساعت 08:05
  • .

اتهام ارسال سلاح از ایران به روسیه بی‌اساس است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل ارسال سلاح از ایران را اتهام بی‌اساس خواند و گفت که مجموعه صنعتی و نظامی روسیه می‌تواند بدون کمک گرفتن از دیگران به اهداف خود دست پیدا کند.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، نبنزیا جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین اظهار کرد: ما تحت تاثیر سخنان شرکای سابق غربی قرار نمی‌گیریم. آنها سعی می‌کنند توجهات را به سمت اتهامات بی‌اساس درباره انتقال سلاح از ایران به روسیه معطوف کنند. ما بارها این اتهام را رد کرده‌ایم.

وی افزود: مجموعه صنعتی و نظامی روسیه قادر است به هر هدفی دست پیدا کند و نیازی به کمک گرفتن از دیگران نداریم.

نبنزیا در بخش دیگری از سخنان خود هشدار داد که مقام‌های اوکراینی قصد دارند با استفاده از سلاح‌های غربی دونتسک را نابود کنند.

نماینده دائم روسیه گفت: در یک هفته گذشته یک قتل عام واقعی به کمک سلاح‌های غربی در دونتسک جریان داشته است.

وی با بیان اینکه مقام‌های اوکراینی از سوی دولت‌های غربی تحریک می‌شوند، افزود: آنها می‌خواهند شهر دونتسک را به معنی واقعی کلمه، نابود کنند.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا جمعه شب تایید کرد که واشنگتن یک بسته کمک نظامی ۲۷۵ میلیون دلاری به اوکراین می‌فرستد.

آمریکا از آغاز جنگ اوکراین تاکنون، حدود ۱۹.۱ میلیارد دلار کمک نظامی و امنیتی به کی‌یف ارائه کرده است. قانونگذاران آمریکایی پنجشنبه موافقت کردند که سال آینده میلادی دستکم ۸۰۰ میلیون دلار دیگر کمک‌های امنیتی در اختیار اوکراین قرار دهند.

پارلمان بلغارستان نیز جمعه با ارسال محموله کمک نظامی این کشور به اوکراین موافقت کرد.

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین در ۲۴ فوریه، کشورهای غربی علاوه بر ارسال تسلیحات به اوکراین، چندین بار روسیه را تحریم و دارایی‌های این کشور را مسدود کرده‌اند. تحریم نفت روسیه از سوی اروپا منجر به یک وقوع بحران بزرگ سوخت در این قاره، افزایش قیمت انرژی و افزایش تورم شده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره