اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 17:00

پنج شنبه, 17 آذر 1401 ساعت 10:21
  • .

مسکو در شرایط برابر حاضر به گفت و گو با آمریکا است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سفارت مسکو در واشنگتن اعلام کرد که روسیه تنها بر اساس اصل برابری و با در نظر گرفتن نگرانی‌ها در زمینه تامین امنیت فدراسیون روسیه آماده گفت‌وگو با واشنگتن است و از طرف آمریکایی می‌خواهد صادقانه رفتار کند.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا از تاس، بخش مطبوعاتی سفارت روسیه افزود: سیاست آمریکا با نادیده گرفتن منافع روسیه و انحصار طلبی و برتری جویی منجر به مشکلات و بحران های بزرگی در سیاست و اقتصاد جهانی شده است.

در این گزارش آمده است: دیپلمات های روسی برها یادآوری کردند که یکی از دستاوردهای ویژه اجلاس سران واشنگتن که از ۸ تا ۱۰ دسامبر ۱۹۸۷ در پایتخت ایالات متحده برگزار شد، امضای معاهده حذف موشک های میان برد و کوتاه برد توسط رهبران دو ابرقدرت بود.

سفارت روسیه خاطرنشان کرد: «کسانی که امروز در واشنگتن تصمیمات سیاست خارجی را اتخاذ می کنند باید یک بار دیگر به آن رویدادها بازگردند» تا از آنها درس بگیرند.

بر اساس این گزارش، از خاطرات منتشر شده میخائیل گورباچف، رهبر شوروی (۱۹۳۱-۲۰۲۲) و رئیس جمهور ایالات متحده، رونالد ریگان (۱۹۱۱-۲۰۰۴)، "مشخص است که سطح بی اعتمادی نسبت به یکدیگر بسیار بالا بود و به نظر می رسید که اختلافات موجود غیرقابل حل هستند. اما با این وجود، هر دو رهبر از اهمیت روند مذاکره، نیاز به تغییر پارادایم و حرکت از رویارویی آشکار، مملو از غم انگیزترین پیامدها آگاه بودند.

سفارت روسیه تاکید کرد: دیدیم که دیپلماسی کار کرد، مذاکرات انجام و جلسات کارشناسان هر دو کشور برگزار شد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره