اخبار برگریده
سه شنبه, 29 اسفند 1402 06:28

جمعه, 11 شهریور 1401 ساعت 01:00
  • .

پوتین: اقدامات آمریکا سبب تشدید مسابقه تسلیحاتی در جهان شده است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه تاکید کرد که اقدامات آمریکا سبب آغاز و تشدید مسابقه تسلیحاتی در عرصه بین المللی شده است.

به گزارش نسیم نیوز به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری روسیا سگودنیا، پوتین روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی 'ار.تی.اس' سوییس افزود: مسابقه تسلیحاتی زمانی آغاز شد که آمریکا به طور یکجانبه از قرارداد پدافند موشکی (با روسیه) خارج شد.

وی با بیان اینکه این قرارداد زیربنای ساختار امنیتی بین المللی بود، افزود: زمانی که آمریکا از آن خارج شد و شروع به ایجاد سامانه پدافند موشکی جهانی خود کرد، بلافاصله اعلام کردیم که اقدامات متقابل انجام می دهیم.

پوتین خاطرنشان کرد که اقدامات روسیه برای حفظ موازنه راهبردی انجام می گیرد.

آمریکا در سال 2002 در دوره حکومت جورج بوش به طور یکجانبه از پیمان منع گسترش سامانه های پدافندی موشکی (موسوم به پیمان ABM Anti-Ballistic Missile Treaty) سندی که در 26 می 1972 توسط شوروی سابق و آمریکا امضاء شده بود، خارج شد.

پس ازآن واشنگتن به هیچ وجه مایل نیست تا هرگونه تعهدات و ضمانت حقوقی را در این مورد برعهده بگیرد.

رییس جمهوری روسیه در ادامه گفت وگو با شبکه تلویزیونی سوییسی، به سران کشورهای اروپایی توصیه کرد سیاست مستقل تری را اتخاذ و دنبال کنند.

وی افزود: امیدواریم و می خواهیم که اروپا استقلال بیشتری داشته باشد؛ اگر برای بحث درباره مساله ای با شرکای اروپایی مجبور می شویم به واشنگتن مراجعه کنیم، این وضعیت کمی عجیب به نظر می رسد.

مساله سامانه پدافند موشکی آمریکا در اروپا به اختلاف بزرگی در روابط روسیه و آمریکا تبدیل شده و در سال های اخیر بر روابط دو کشور سایه انداخته است.

سامانه پدافند موشکی آمریکا در اروپا، طرح چهار مرحله ای است که از سال 2011 تاکنون دو مرحله آن اجرا شده است.

درمرحله نخست تا پایان سال 2011، ناوموشک انداز «مونتری» به سواحل اروپایی اعزام شد و آمریکا ایستگاه زمینی متحرک در جنوب اروپا مستقر کرد.

در مرحله دوم اجرای طرح، رادارهای مدرن و تکمیل شده و سامانه های موشکی IB SM-3 Block در شرق اروپا مستقر خواهند شد. این موشک ها همچنین در رومانی مستقر می شوند. براساس زمان بندی تعیین شده این مرحله تا پایان سال 2015 به اتمام می رسد.

در مرحله سوم، آمریکا پایگاه های سامانه های دفاع ضدموشکی را در لهستان مستقر می کند. این مرحله نیز تا پایان 2018 اجرا خواهد شد.

در چهارمین مرحله، واشنگتن قراراست تا پایان سال 2020 در اروپا، سامانه های دفاعی ضدموشکی موسوم به SM-3 Block IIB را مستقر کند.

آخرین ویرایش در سه شنبه, 06 مرداد 1394 ساعت 07:58
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
محتوای بیشتر در این بخش: ترامپ: مرگ‌های زیادی در راه است! »

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره