اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 13:33

سه شنبه, 12 ارديبهشت 1402 ساعت 13:28
  • .

تداوم انقلاب هم راستا با حفظ ارزش های دینی و اسلامی است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

‍ استاندار خراسان شمالی گفت :حفظ ارزش های دینی و اسلامی کشور ما زبانزد کشورهای دیگر است لذا مراقبت و قدرشناسی آن الزامی است.

به گزارش نسیم امروز، دکتر محمدرضا حسین نژاد در آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، مهم ترین راه تداوم انقلاب اسلامی را حفظ ارزش های اسلامی دانست و افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با تشریح و تبیین رشادت های رزمندگان می تواند نسل جوان و جدید را به سوی آگاه سازی و شفاف سازی و آشنایی با این حماسه ی بزرگ هدایت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم خراسان شمالی در دوران جنگ شهدای والامقام بسیاری در راه دفاع از دین تقدیم انقلاب کردند، افزود: در حال حاضر نباید اجازه آسیب زدن و ورود همجه های دشمنان به حوزه مسائل فرهنگی کشور را داد و راهکار آن توصیه به فرمایشات مقام معظم رهبری است.

حسین نژاد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تنها راه نجات کشور را رجوع به آرمان های انقلاب اسلامی عنوان کردند، اظهار کرد: تبعیت از رهبری و زنده نگه داشتن ارزش ها و تقویت ایمان، راهکار اصلی برای برگشت به آرمان های انقلاب اسلامی است و چه بسا که در این مسیر شهدا و جانبازان بسیاری تقدیم این نظام شدند.

در این آیین که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جانشین حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و جمعی از مدیران استانی در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین نوری نماینده ولی فقیه در استان نیز گفت : هدف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس احیاء و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار،شهادت ،جهاد ، ترویج و نشر این آثار برای نسل های آینده است.

وی موزه های آثار دفاع مقدس در استان را مهم ترین مرکز در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و ادامه داد: نشر خاطرات رزمندگان ،شهداء و بسیجیان با حفظ اخلاص عمل آنها و انعکاس آن در موزهای دفاع مقدس می تواند چراغ راهی برای جوانان و نوجوانان کشور در مسیر جلوگیری از تحریکات و هجمه های دشمنان باشد.

وی افزود : بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خاطرات یادگاران دفاع مقدس را گردآوری و در جامعه نشر دهد تا این آثار به آیندگان و نسل های بعدی منتقل شود .

امیر سهرابی جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور نیز در این آیین بر توسعه فرهنگ معنویت در استان خراسان شمالی تاکید کرد و گفت : راه اندازی مرکز و موزه فرهنگی در خراسان شمالی باید در اولویت قرار گیرد .

وی خاطرنشان کرد: در بیست و چهار استان کشور موزه های فرهنگی فعال بوده و تا شهریور ماه نیز موزه های پنج استان دیگر هم فعال خواهد شد.

امیر سهرابی شناساندن ارزش های دفاع مقدس برای نسل جوان را ضروری دانست و افزود: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری نیز ضرورت شناختن این ارزش ها برای نسل جوان است .

وی با تاکید بر اینکه تمام دستگاه های اجرایی خراسان شمالی در قبال راه اندازی مرکز و موزه فرهنگی استان باید پاسخگو باشند، اظهار داشت:نهادینه کردن کارهای فرهنگی هر چند دیر بازده است اما باید انجام شود لذا از تمام ظرفیت استان برای تکمیل مرکز فرهنگی باید استفاده شود .

امبر سهرابی گفت: تمام استانها در جهت راه اندازی مرکز فرهنگی مورد رصد قرار می‌گیرند تا از میزان پیشرفت کار در این حوزه آگاه شویم.

گفتنی است در این آیین از زحمات امیر نجاتی تقدیر و مهدی الهی راد به عنوان مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی معرفی شد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره