اخبار برگریده
چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403 14:16

سه شنبه, 24 بهمن 1402 ساعت 10:14
  • .

تاکید رئیس خانه احزاب بر لزوم حزبی شدن انتخابات

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس خانه احزاب خراسان‌شمالی گفت: چرخش نخبگانی از مهمترین کارکردهای انتخابات است که موجب می شود همه سلایق و تفکرات در معرض خدمت رسانی قرار گیرند.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا، سیدمیکائیل محمدی اظهار کرد: انتخابات از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران است که دشمنان سعی دارند آن را کمرنگ و بی اهمیت جلوه دهند.

وی افزود: این در حالی است که در طول ۴۵ سال انقلاب اسلامی در سایه برگزاری انتخابات شاهد تحولات ارزشمندی در بخش های گوناگون بوده ایم.

محمدی خاطرنشان کرد: انتخابات فرصتی برای شناسایی چهره های جدید و چرخش نخبگانی در جامعه است و همه جریان های سیاسی را در معرض گزینش مردم برای خدمت رسانی قرار می دهد.

وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات نشان دهنده مقبولیت نظام اسلامی است، گفت: حضور اقشار مردم در انتخابات موجب می‌شود که نظام مشروعیتش بیش از پیش افزایش یابد و در عرصه‌های بین‌المللی حرف‌های خود را به کرسی بنشاند.

رییس خانه احزاب خراسان‌شمالی تصریح کرد: وقتی در انتخابات شاهد حضور حداکثری باشیم موضع‌گیری علیه کشور عوض می‌شود و حرف ایران در مجامع بین المللی به کرسی می نشیند.

محمدی با بیان بر اینکه احزاب بنا بر رسالت خود باید شور انتخاباتی ایجاد کنند، گفت: باید در سال های اخیر به سوی حزبی شدن انتخابات می رفتیم زیرا که مزایای آن بیشتر از معایب است، مردم در انتخابات حزبی به جای فرد به فکر و اندیشه رای می دهند و این بزرگ ترین مزیت حزبی شدن انتخابات است.

وی ادامه داد: بی تردید با حزبی شدن انتخابات و انتخاب فردی اصلح شاهد مجلسی توانمند برای حل مشکلات خواهیم بود.

براساس اعلام رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی تاکنون صلاحیت ۱۰۹ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس در خراسان شمالی تایید شده است.

خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره