اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 01:25

یکشنبه, 14 آبان 1402 ساعت 10:21
  • .

درآمد خانوارهای شهری 39 درصد پایین‌تر از میانگین کشوری

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: متوسط درآمد سالیانه خانوارهای شهری این استان در سال ۱۴۰۱ ، ۳۹ درصد از میانگین کشوری کمتر است.

به گزارش نسیم امروز، اسماعیل براتی اظهار کرد: میزان میانگین درآمد خانوارهای شهری این استان یک میلیارد و ۲۴ میلیون و ۶۳۵ هزار ریال است.

وی افزود: در آمد خانوارهای روستایی نیز در خراسان شمالی ۵۸۵ میلیون و ۹۰۸ هزار ریال است که این عدد در کشور ۹۸۶ میلیون و ۳۸۳ هزار ریال است.

به گفته وی؛ براساس آمارهای مرکز آمار ایران، متوسط درآمد سالیانه خانوارهای شهری در کشور یک میلیارد و ۶۶۹ میلیون و ۶۴۱ هزار ریال است.

درآمد خانوار، ارزش ریالی کالا و خدماتی است که در برابر کار انجام شده، سرمایه به کار افتاده و یا از منابع دیگر( بازنشستگی، درآمد حاصل دارایی، دریافتی های انتقالی و یا نظایر آن) به مجموعه اعضای خانوار تعلق می گیرد.

وی افزود: همچنین متوسط هزینه خانوارهای شهری در استان ۸۷۱ میلیون و ۱۰۹ هزار ریال و این رقم در کشور یک میلیارد و ۳۷۱ میلیون و ۴۶۰ هزار ریال است.

براتی ادامه داد: متوسط هزینه خانوارهای روستایی استان نیز ۵۲۹ میلیون و ۱۱۰ هزار ریال و این عدد در کشور ۷۸۸ میلیون و ۵۹۴ هزار ریال است.

هزینه خانوار، ارزش ریالی کالا و خدماتی است که توسط خانوار برای خود، خانواده های دیگر، سازمان های دولتی و غیر دولتی صرف می شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی یادآور شد: محاسبه هزینه و درآمد خانوارهای شهری و روستایی خراسان شمالی با آمارگیری از یکهزار و ۴۱۰ خانوار انجام شده است.

براتی با بیان اینکه ضریب جینی نشان‌دهنده وضعیت نابرابری درآمد است، خاطرنشان کرد: ضریب جینی خانوارهای شهری کشور در سال ۱۴۰۱، سه هزار و ۰.۰۶۹۴ است و این عدد در خراسان شمالی سه هزار و ۰.۰۳۵۱ است.

وی ادامه داد: همچنین ضریب جینی خانوارهای روستایی استان نیز سه هزار و ۰.۰۲۲۹ است و این رقم در متوسط کشوری سه هزار و ۰.۰۶۴۳ است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره