اخبار برگریده
دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403 04:10

سه شنبه, 08 شهریور 1401 ساعت 10:09
  • .

ساماندهی کشتارگاه دام درخراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی ازساماندهی کشتارگاه دام در این استان خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، دکترحمیدرمضانی درنشست خبری ودرجمع خبرنگاران اظهارداشت:گفت: اکنون ۲ کشتارگاه در بجنورد و اسفراین به صورت صنعتی فعال است در حالی سایر شهرستان های خراسان شمالی نیازمند راه اندازی کشتارگاه صنعتی است.

وی یاداورشد: خراسان شمالی سه درصد جمعیت دام کشور را دارد اما سهم این استان تنها هفت دهم درصد از کشتارگاه های صنعتی کشور است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سالانه حدود ۸۵۰ هزار دام زنده از استان خارج و به نوعی خام فروشی می شود و بر این اساس ظرفیت برای ایجاد کشتارگاه صنعتی دام در خراسان شمالی وجود دارد تا سود پرورش دام نصیب استان شود.

.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: همچنین ۷ دهم درصد از جوجه ریزی سالن های مرغداری های کشور در استان انجام می شود اما ۲.۷ درصد از کشتارگاه های طیور کشور در این استان است.

دکتررمضانی نبود شرکت حمل و نقل مختص دام و نهاده های دامی را از دغدغه های استان عنوان کرد و بیان کرد: در استان مشکلی به لحاظ ناوگان ‌و لجستیک برای حمل دام ‌نهاده دامی وجود ندارد اما نیاز است تا شرکت حمل و نقل تخصصی در این زمینه ایجاد شود.

رمضانی اظهار داشت: تمایل مردم استان به مصرف لبنیات فله است و در این زمینه نگرانی زیادی برای افزایش بیماری تب مالت به عنوان بیماری مشترک انسان و دام وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه مردم ما هنوز نسبت به مشکلات استفاده از لبنیات فله ای و سنتی آشنا نشده اند، گفت: میزان مصرف شیر پاستوریزه در استان بسیار ناچیز است و اکنون شیر فله ای در مغازه های استان به وفور قابل دسترس است.

وی گفت: در این زمینه باید فرهنگ سازی شود و مردم را از بیماره های مشترک بین انسان و دام آگاه کرد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره