اخبار برگریده
شنبه, 15 ارديبهشت 1403 01:12

سه شنبه, 07 تیر 1401 ساعت 14:56
  • .

اختصاص ۱۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل پروژه سیمان سمنگان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

 مدیر کل صمت خراسان شمالی از اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل پروژه سیمان سمنگان در این استان طی سفر رئیس جمهور خبر داد.

 به گزارش نسیم امروز، حسین حاجی بیگلودر نشست خبری ودرجمع خبرنگاران گفت: اعتبار تسهیلاتی برای احیای سیمان سمنگان استان در شهرستان مانه و سملقان مصوب شد که امید می رود گامی برای توسعه این استان باشد.

وی گفت: در صورتی که آستان قدس رضوی به هر علت نتواند برای احیای سیمان سمنگان پای کار باشد وزارت صمت در این زمینه پیگیری هایی لازم را دارد زیرا رویکرد و همت دولت بر احیای این واحد صنعتی ناتمام استان است.

مدیرکل صمت خراسان شمالی افزود: برای تکمیل این پروژه یا خود شرکت آستان قدس رضوی باید پای کار بیاید که در صورت عدم تمایل آن، کار به ایمیدرو سپرده خواهد شد.

وی گفت: راه اندازی واحد تولیدی سیمان سمنگان در دستور کار این سازمان در سال جاری است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در این استان ۳۴۳ واحد تولیدی وجود دارد، بیان کرد: از این تعداد ۳۲۰ واحد فعال هستند.

مدیرکل صمت خراسان شمالی: از ۳۲۰ واحد تولیدی حدود ۲۵ واحد مشمول قیمت گذاری هستند که شامل ۸۱ رقم کالا می شود .

حاجی بیگلودر ادامه تعداد معادن فعال در خراسان شمالی را ۱۵۶ مورد اعلام و در ارتباط با معدن تاش نیز بیان کرد: معدن تاش در استان سمنان متعلق به شرکت آلومینای جاجرم است و چند سالی است اجازه برداشت ندارد.

وی گفت: شرکت آلومینای جاجرم در حال حاضر برای تولید پودر آلومینا با کمبود ماده معدنی بوکیست پرعیارمواجه است و نیاز خود را از کشور ترکیه وارد می کند که با جلوگیری این کشور از صادرات بوکسیت به ایران، تولید در این شرکت متوقف می شود.

مدیرکل صمت خراسان شمالی، درباره بلاتکلیفی ۹ ماهه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در معدن آلبلاغ شهرستان اسفراین گفت: رویکرد مسوولان ارشد شهرستان اسفراین بر مشارکت مردم در بهره مندی مردم این منطقه از مزایای این معدن است از این رو تلاش دارند تا شرکت توسعه و عمران این شهرستان برای سرمایه گذاری وارد عرصه شود.

این مقام مسئول گفت: ۹ ماه گذشته گواهی کشف برای معدن آلبلاغ صادر شده است اما هنوز ابلاغ نشده است از این رو ایمیدرو نتوانسته است برای جذب سرمایه گذار اقدام کند، البته در این زمینه رویکرد مسوولان ارشد شهرستان اسفراین بر این است که سرمایه گذاری به وسیله شرکت توسعه و عمران اسفراین انجام شود

حاجی بیگلو درباره مشکل تامین ماده اولیه در کارخانه آلومینای ایران در شهرستان جاجرم گفت: بخش زیادی از ماده معدنی مورد نیاز آلومینای ایران از معدن تاش در استان سمنان برداشت می شد اما برداشت این ماده معدنی از سال های پیش به علت مشکلات اجتماعی متوقف شده است،

توقف  برداشت ماده معدنی بوکسیت از معدن تاش به عنوان ماده اولیه مورد نیاز آلومینا، سبب شده تا این کارخانه دچار مشکل و ناچار به واردات شود.

وی گفت: حل مشکل برداشت از معدن تاش در استان سمنان در سطح ملی در دست پیگیری است و در سفر دولت دکتر رییسی به استان مطرح شد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره