اخبار برگریده
چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403 00:28

پنج شنبه, 26 خرداد 1401 ساعت 16:03
  • .

سفرسفیر بنگلادش به خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی ازسفر سفیر بنگلادش به این استان خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، سعید پورآبادی در نشست خبری ودرجمع خبرنگاران اظهارکرد:سفیر جمهوری مردم بنگلادش در ایران به این خطه سفر سه روزه می‌کند تا ظرفیت های استان را در بخش‌های مختلف بررسی کند.

وی گفت: آ اف ام گوسال اعظم ساکار سفیر جمهوری مردم بنگلادش در ایران روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه در این استان حضور پیدا می کند.

پورآبادی هدف از این سفر را آشنایی با ظرفیت ها و پتانسیل های استان و محصولات تولیدی این خطه با اولویت سرمایه گذاری و دعوت از سرمایه گذاران و بازدید از صنایع استان از جمله پتروشیمی و سیمان عنوان کرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: هیات ۲۰ نفره متشکل از سرمایه‌گذاران استان با هدف بهره‌برداری اقتصادی و تشریح ظرفیت‌های طرفین در تاریخ ۲۸ تیرماه جاری به کشور عراق اعزام می‌شود.

وی از راه اندازی اتاق مشترک ایران با افغانستان در استان خراسان شمالی نیز خبر داد و افزود: هم اینک این اتاق تشکیل شده است و در حال عضو گیری هستند.

این مقام مسئول به قطعی برق طی روزهای اخیر با توجه به گرم شدن هوا اشاره کرد و ادامه داد: برای جلوگیری از قطعی برق صنایع جلساتی با حضور دستگاه های متولی برگزار شد و از سمت اتاق بازرگانی استان پیشنهاد داده شد که برق کارخانه ها منوط به اینکه در مواقع غیرضروری مصرف برق صنایع کاهش پیدا کند، قطع نشود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین قطعی برق در صنایع متوسط و کوچک انجام شده که خسارت هایی به همراه داشته است، گفت: گفتنی است که تاکنون قطعی برق برای صنایع بزرگ استان لحاظ نشده که امید است که با این برنامه بتوانیم از قطعی و خسارت ها جلوگیری کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر خراسان شمالی با 20 کشور همسایه ایران همچون افغانستان، پاکستان، هندوستان، آذربایجان، ارمنستان ارتباط بازرگانی دارد، ادامه داد: بیشترین محصولات صادراتی استان شامل رب گوجه فرنگی، محصولات فولاد، پلاستیک، موادغذایی، پتروشیمی است که با وجود تحریم ها و نبود ارتباط با سایر کشورهای اروپایی، از طریق ترکیه محصولات خراسان شمالی به بازرگانان تحویل داده می شود و بقیه مراحل صادرات از این طریق صورت می گیرد

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع معادن وکشاورزی گفت : در زمینه صادرات زعفران پیگیری ها با کشور اسپانیا انجام شده اما تاکنون زمان قطعی اعلام نشده است.

وی گفت: به منظور انجام کشت فراسرزمینی، توافقاتی با کشور قزاقستان انجام شده که حدود ۴۰ روز دیگر سفر برای تحویل زمین انجام خواهد شد و محصولات به صورتی کشت آبی و در گروه گندم، جو و ذرت کشت خواهد شد.

پورآبادی با بیان اینکه در استان خراسان شمالی تعداد بانوان بازرگان که کارت بازرگانی دارند محدود و حدود ۵۰ نفر هستند، ادامه داد: تشکل های انجمن زنان بازرگان در اتاق اصناف خراسان شمالی دایر شده و خود بانوان باید اعضا را جمع آوری کنند که با حمایت اتاق بازرگانی حرکت مثبتی در این جهت انجام شود.

این مقام مسئول گفت: در خراسان شمالی ۸۷۰ نفر دارای کارت بازرگانی هستند که از این تعداد ۱۱۷ نفر فعال و مابقی غیرفعال شده اند که برای تمدید حضور پیدا نکرده اند.

وی اظهار داشت: سفر به قزاقستان و پیگیری تفاهم نامه های منعقد شده، راه اندازی شعبه اتاق مشترک ایران و افغانستان در اتاق بجنورد، همایش بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن و تجلیل از صادرکنندگان در بخش های مختلف صنعتی، معدنی و کشاورزی، تشکیل کمیته اقتصاد دانش بنیان در اتاق بازرگانی استان، تشکیل انجمن زنان بازرگان و کارآفرینان استان و برگزاری همایش ملی زلزله و برگزاری نمایشگاه جانبی صنعت ساختمان از دیگر برنامه های اتاق استان برای سال جاری است.

وی گفت: برای راه اندازی این انجمن تعدادی از زنان بازرگان دعوت و جلسه ای برای آن ها برگزار شد.

پورآبادی افزود: قرار بر این بود تا تشکلی توسط این زنان تشکیل و آن ها نسبت به عضو گیری اقدام کنند.

وی گفت: حدود ۵۰ نفر از زنان این استان دارای کارت بازرگانی هستند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره