اخبار برگریده
جمعه, 07 ارديبهشت 1403 19:38

دوشنبه, 20 تیر 1401 ساعت 08:23
  • .

رشد 2 درصدی منابع بانک‌های خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی از رشد 2 درصدی منابع بانک‌های این استان خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، علی اصغر هدایتی اظهارکرد: منابع ۱۳ بانک عضو کمیسیون هماهنگی بانک های استان بهار امسال به ۱۷۸ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال با ۱.۸۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی افزود: بانک سپه در میان بانک های خراسان شمالی بیشترین منابع مالی را با ۴۰ هزار و ۳.۴۷ میلیارد ریال و در ردیف بعدی بانک ملی با ۲۳ هزار و ۶۹۳ میلیارد ریال قرار دارد.

هدایتی با بیان این که از ابتدای سال تاکنون منابع ارزان قیمت بانکی نیز ۲ درصد رشد داشته است، گفت: منابع ارزی خراسان شمالی نیز اگر چه افزایش یافته و به هزار و ۲۶ میلیارد ریال رسیده است اما در این بخش با وجود صنایع بزرگی مانند پتروشیمی، آلومینا و شرکت سیمان منابع ارزی باید رشد بیشتری داشته باشد که متاسفانه این گونه نیست.

وی به نسبت ناهمگون منابع و مصارف خراسان شمالی نیز اشاره کرد و یادآور شد: مصارف استان در سال گذشته ۲۲۶ هزار میلیارد ریال بود، اکنون به ۲۳۸ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال رسیده است و این امر تراز نامه بانک ها را دچار مشکل کرده است به طوری که هم اکنون این نسبت در برخی بانک های استان مانند بانک مسکن، کشاورزی و صنعت و معدن حتی بیش از ۲ برابر شده است.

هدایتی خاطرنشان کرد: نسبت مصارف به منابع بانک های استان هم اکنون به ۱۳۳درصد رسیده است و این رقم با توجه به افزایش تکالیفی که در قانون بودجه امسال دیده شده افزایش نیز خواهد یافت.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان گفت: مطالبات غیر جاری بانک ها در سال جاری افزایش یافته به طوری که در سال گذشته این رقم ۵هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال بود و اکنون با رشدی ۴۱.۷ درصدی به ۷ هزار و ۶۰۸ میلیارد ریال رسیده است.

وی با بیان این که ۵۰ درصد مطالبات بانک ها مطالبات سررسید گذشته است، تصریح کرد: در بانک های استان مطالبات معوق و مشکوک الوصول کم است و در وصول مطالبات فشاری به اصناف و تولیدی ها وارد نمی کنیم.

هدایتی از جذب ۹۲درصدی تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ نیز خبر داد و گفت: سهیمه تخصیصی به استان ۲هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال بود که ابلاغ و جذب شد که این رقم نسبت به سال قبل ۴۵۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی گفت: ۹۲۰ میلیارد ریال سهیمه اقشار آسیب دیده از کرونا نیز ۱۰۰ درصد جذب و پرداخت شد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره