اخبار برگریده
جمعه, 07 ارديبهشت 1403 19:28

دوشنبه, 13 تیر 1401 ساعت 13:10
  • .

بانک های خصوصی باید منابع و مصارف خود را متعادل کنند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: بانک های خصوصی باید منابع و مصارف خود را متعادل کنند.

به گزارش نسیم امروز، ناصر فخر موحدی در نشست شورای هماهنگی بانک های استان اظهار داشت: با توجه به افزایش میزان مصارف منابع بانک های استان، افزایش این منابع پیگیری می‌شود تا مشکل ارائه تسهیلات برطرف شود.

وی افزود : گردش حساب های صنایع بزرگ تولیدی، کشاورزی و خدماتی یکی از مواردی است که بر افزایش منابع مالی بانک ها تاثیر دارد و باید حساب های این صنایع و فروشگاه های زنجیره ای به استان آورده شود.

موحدی اظهار داشت: با بررسی مشکلات واحدهای تملک شده توسط بانک ها، این واحد ها به چرخه تولید و اشتغالزایی برخواهد گشت.

وی با بیان این که بانک های خصوصی باید منابع و مصارف خود را متعادل کنند افزود: شناسایی تنگناها و چالش های پیش روی بانک های خصوصی ضرورت دارد و باید این بانک ها نقش خود را در توسعه استان ایفا کنند.

وی خاطر نشان کرد: نسبت مصارف و منابع بانک ها نشان می دهد بانک های استان تلاش قابل تقدیری دارند اگر خط اعتباری و سهیمه گلوبال باشد باید سعی کنند تا جذب شود و جذب نشدن این سهمیه ها فرصت سوزی برای استان است.

وی از دست اندکاران و کارشناسان بانک ها خواست تا طرح هایی را پذیرش کنند که دارای توجیه باشد و افزود: در غیر این صورت هم سرمایه سرمایه گذاران از بین می رود و هم به بانک ها بدهکار می شوند در حالی که از ابتدا باید دقت نظر بیشتری در این مورد باشد.

افزایش ۴درصدی نسبت مصارف به منابع

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی نیز در این جلسه نسبت مصارف به منابع بانک ها را در سال گذشته ۱۲۹ درصد اعلام کرد و افزود: در سه ماه نخست امسال این نسبت با چهار درصد افزایش به ۱۳۳درصد رسیده است.

علی اصغر هدایتی خاطرنشان کرد: این نسبت در برخی از ۱۳ بانک عضو شورای هماهنگی مانند بانک کشاورزی و صنعت و معدن حتی چندین برابر شده است که نشان می دهد بانک های استان در پرداخت تسهیلات کوتاهی نکرده اند و همکاری خوبی در این مورد دارند.

وی از افزایش مطالبات و معوقات بانک ها نیز خبر داد و افزود: ۵۰درصد مطالبات ما مطالبات سررسید گذشته است.

در پایان این جلسه مشکلات بانک های عضو شورای هماهنگی و درخواست های آن ها برای هماهنگی بیشتر و افزایش منابع مطرح شد و قرار شد برای رفع چالش های پیش روی سیستم بانکی خراسان شمالی جلسات تخصصی تری برگزار شد.

۱۳ بانک در کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی عضویت دارند.

نسبت مصارف به منابع بانک های خراسان شمالی همیشه بیش از صد در صد و این رقم بیش از استاندارهای تعیین شده توسط بانک مرکزی است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴درصد آنها در روستاها زندگی می کنند.

این استان در بسیاری از شاخص های اقتصادی از جمله نسبت درآمد به هزینه رتبه ۳۱ را در میان استان ها دارد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره