اخبار برگریده
جمعه, 07 ارديبهشت 1403 11:22

سه شنبه, 26 فروردين 1399 ساعت 16:50
  • .

خسارت 7 هزار میلیاردی کشاورزی خراسان شمالی در سال ۹۸

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سال گذشته هفت هزار و ۵۱ میلیارد ریال به تمامی زیربخش های کشاورزی این استان از ناحیه حوادث مختلف خسارت وارد شد.

به گزارش نسیم امروز، عبدالله یوسفی اظهار داشت: بروز سیلاب‌های ویرانگر بهاری،بارندگی های نابه هنگام، بارش تگرگ و سرمازدگی عمده حوادثی بود که در سال گذشته به حوزه کشاورزی و باغی خراسان شمالی آسیب رساند.

وی افزود: در سال ۹۷ نیز متاثر از حوادث روی داده، چهار هزار و ۷۴۲ میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان آسیب وارد شده بود که این خسارت در سال ۹۶ چهار هزار و ۷۸۲ میلیارد ریال، در ۹۵ دو هزار و ۶۳۱ میلیارد ریال، در ۹۴ هزار و ۷۱۵ میلیارد ریال، در ۹۳ شش هزار و ۷۲۸ میلیارد و در سال ۹۲ نیز هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال بوده است.این در حالی است که تنها در جریان سرمای هفته گذشته در استان خراسان شمالی بیش از هشت هزار میلیارد ریال خسارت به ۲ بخش باغی و زراعی این استان وارد شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: خسارت سرمای دیررس بهاره به علت بارش برف و برودت هوای منفی ۳ تا ۱۰ درجه در سطح استان، سبب خسارات زیادی شده و در مجموع به بیش از ۱۲۵ هزار و ۹۸۰ هکتار از عرصه های باغی و زراعی استان آسیب رسانده است.

یوسفی اظهار داشت: باتوجه به حوادث غیرمترقبه و آسیب پذیر بودن بخش کشاورزی، باید تمهیدات لازم برای تامین سهم دولت در بیمه محصولات و کمک به قشر آسیب دیده در قانون بودجه منظور شود.وی بر توسعه بیمه بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: متاسفانه کشاورزان از بیمه استقبال خوبی ندارند و اکنون تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد مزارع، باغها و دام های استان بیمه هستند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره