اخبار برگریده
سه شنبه, 28 فروردين 1403 14:06

سه شنبه, 02 ارديبهشت 1399 ساعت 11:10
  • .

ممنوعیت برداشت هر نوع گیاه خوراکی و دارویی در خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مسوول بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: برداشت هر گونه گیاه خوراکی و دارویی وحشی تازه روییده از منابع طبیعی و مراتع استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

به گزارش نسیم امروز، علیرضا احمدی اسکویی با توجه به شیوع بیماری کرونا و به منظور حفظ گونه‌های گیاهی، اظهار داشت: بخش عمده این ممنوعیت به علت رعایت نکات ایمنی و مقابله با شیوع کرونا و هم چنین برای حفظ و احیای گونه های دارویی مانند کنگر، چریش و آویشن است.

وی گفت: به علت اینکه اکثر برداشت‌ها به صورت گروهی بوده، ممنوعیت برداشت می‌تواند در جلوگیری از شیوع بیماری کرونا موثر باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های پیاپی در عرصه‌های مرتعی، تعدادی از گونه‌های با ارزش دارویی و صنعتی به دلیل بهره‌برداری‌های بی‌رویه به ویژه در مناطقی با دسترسی آسان در معرض انقراض و نابودی قرار گرفته و به همین دلیل برداشت گونه‌های دارویی و خوراکی شامل کنگر، و دنبلان کوهی ممنوع است.

هشت هزار گونه گیاهی در ایران وجود دارد که ۲ هزار و ۳۰۰ گونه گیاهی از این تعداد، ارزش دارویی دارد و یک هزار و ۷۸۲ گونه از این گیاهان منحصر ایران است.

در خراسان شمالی هم ۳۵۰ گونه گیاه دارویی وجود دارد.

سطح زیر کشت گیاهان دارویی خراسان شمالی هزار و ۲۸۵ هکتار با تولید هزار و ۹۲۰ تن است که گیاهان دارویی این استان شامل زیره سبز، آویشن باغی، باریجه، نعناع فلفلی، خاکشیر، گشنیز، کدو تخم کاغذی و کتان است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره