اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 06:20

دوشنبه, 17 مهر 1402 ساعت 07:28
  • /

افتتاح 850 واحد مسکن روستایی در خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: ۸۵۲ واحد مسکونی روستایی با اعتبار هزار و ۶۲۸ میلیارد ریال در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان افتتاح شد.

به گزارش نسیم امروز، هادی زارعی اظهار کرد: از این تعداد؛ ۷۵۰ واحد مسکونی در روستاها و ۱۰۲ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان به مناسبت روز روستا و عشایر(۱۵ مهرماه) به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: علاوه بر این؛ پروژه های آسفالت در ۹ روستای شهرستان های مختلف استان نیز به بهره برداری رسید و با افتتاح این طرح ها ۲ هزار و ۱۸۷ خانوار روستایی و شهری استان از مزایای آن بهره مند شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در مجموع یک هزار و ۵۶۸ میلیارد ریال اعتبار استانی، ۱۵ میلیارد ریال اعتبار ستاد حوادث و ۴۵ میلیارد ریال اعتبار ملی در این طرح ها هزینه شده است.

گفتنی است: خراسان شمالی از لحاظ بافت جمعیتی شرایط ویژه ای دارد و ۴۴ درصد از اقوام کرد، ترک، لر و ترکمن در این خطه از شمالشرق کشور در نواحی روستایی سکونت دارند و این نکته بیانگر اهمیت و نقش روستا در اقتصاد استان دارد.

۸۴۰ روستای این استان از جمعیتی بالغ ۴۴۰ هزار نفر تشکیل شده است که همین جمعیت زیاد اقتصاد استان را به سمت کشاورزی و دامپروری سوق داده است و رسیدگی به این جوامع چرخ استان را هم خواهد چرخاند.

آخرین ویرایش در سه شنبه, 18 مهر 1402 ساعت 07:18
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره