اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 12:48

شنبه, 11 شهریور 1402 ساعت 11:20

شناسایی خانه های خالی مشمول مالیات در بجنورد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌شمالی گفت: تاکنون اطلاعات هویتی مالکان ۱۴۰ خانه خالی مشمول مالیات در شهر بجنورد شناسایی و اقدامات لازم برای وصول مالیات از آنها آغاز شده است.

به گزارش نسیم امروز، مجید قهرمانلو اظهار کرد: انتظار می رود با همکاری شهرداری‌ مرکز استان، رقم شناسایی واحدهای خالی و لوکس افزایش پیدا کند.

وی افزود: کلیه شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و خالی بودن بیش از ۱۲۰ روز خانه مشمول مالیات می شود که در خراسان شمالی تنها شهر بجنورد در ردیف اخذ مالیات قرار دارد.

قهرمانلو گفت: همچنین مالیات بر واحدهای خالی و لوکس از سوی دولت به خانه هایی تعلق می‌گیرد که مالکان نه قصد فروش و نه اجاره آن را دارند.

وی هدف از اعمال مالیات بر این خانه‌ها را ترغیب مالک به عرضه خانه‌ دانست و گفت: بدون شک با افزایش عرضه، قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌شمالی با اشاره به وصول ۹۸ درصدی درآمدهای، خاطرنشان کرد: هفت هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال در چهار ماه نخست امسال وصول شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۳ درصد افزایش یافته است.

قهرمانلو افزود: همچنین در این مدت براساس ماده ۱۹۰ قانون های مستقیم و بخشنامه های صادره سازمان مبلغ ۴۲۰ میلیارد ریال به مودیان مالیاتی بخشیده شد.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تیرماه سال ۱۳۹۹ کلیات طرح دوفوریتی اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم (اعمال مالیات بر خانه‌های خالی) را تصویب کردند؛ همچنین دولت سیزدهم در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مبلغی را به عنوان سهم دولت از مالیات بر خانه‌های خالی در تعیین کرد.

بر اساس قانون، واحدهای مسکونی که اطلاعات اقامت و مالکیت آنها در سامانه املاک و اسکان کشور ثبت نشده باشد، در حکم خانه خالی محسوب می‌شود. مالکان واحدهای مسکونی مکلف به تأیید اقامت اعلام شده توسط خود یا بهره‌برداران واحد در سامانه مذکور هستند. در صورت احراز تخلف در ثبت اطلاعات، واحد مسکونی مشمول جریمه‌ای معادل مالیات سال اول صدر این ماده می‌شود.

مالکان واحدهای مسکونی که واقع در کلیه شهرهای بالای یک‌صد هزار نفر جمعیت که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور موضوع تبصره (۷) ماده (۱۶۹) مکرر این قانون، در هرسال مالیاتی در مجموع بیش از چهار ماه به‌عنوان خانه خالی شناسایی شوند، به‌ازای هر ماه بیش از زمان مذکور، بدون لحاظ معافیت‌های تبصره (۱۱) ماده (۵۳) این قانون، به‌صورت ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات‌بردرآمد اجاره خواهند شد./ ایرنا

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره