اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 07:13

پنج شنبه, 26 مرداد 1402 ساعت 15:23

مهارت های فنی و حرفه ای حلقه مفقوده اشتغالزایی است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: مهارت های فنی و حرفه ای حلقه مفقوده اشتغال زایی است و ترویج مهارت آموزی در راستای رونق تولید نیاز امروز جامعه است.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا حسین نژاد در همایش تجلیل از برترین های مهارتی خراسان شمالی اظهار کرد: واژه مهارت با آموزش گره خورده است بر این اساس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در کنار سایر دستگاه ها باید برای توسعه آموزش گام های هدفمندی بردارد.

وی افزود: امروزه نیاز به تربیت نیروی کار ماهر و متخصص بیش از گذشته احساس می شود و از این رو در سفر استانی رییس جمهور به دنبال ایجاد و توسعه هنرستان در کنار کارخانه ها و صنایع بزرگ بودیم.

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: از سوی دیگر باید دانش آموزان استان را به سمت هنرستان‌های فنی و حرفه ای سوق دهیم تا شاهد تخصص های مختلف در سطح جامعه باشیم.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خراسان شمالی نیز در این همایش گفت: ۱۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به فنی و حرفه ای استان تخصیص یافت که با این اعتبار بسیاری از طرح های نیمه تمام این سازمان تکمیل می شود.

مهدی رحمدل افزود: تامین هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت، تکمیل و تجهیز پروژه های عمرانی این اداره کل در سفر سال گذشته دولت به استان مصوب شد که باید در سه سال تخصیص می یابد.

وی خاطرنشان کرد: ۸۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای تجهیز مراکز و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه های عمرانی در دست اجرا است.

رحمدل یادآور شد: اکنون پروژه عمرانی مراکز فنی و حرفه ای شهرهای راز، آشخانه، گلستان شهر بجنورد، گرمه و اسفراین در دست اجرا است که به طور میانگین ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی افزود: مرکز آموزشی راز و گرمه در صورت تخصیص به موقع اعتبارات امسال به بهره برداری می رسد.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره