اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 20:09

چهارشنبه, 31 خرداد 1402 ساعت 12:03
  • .

چشم انتظاری94 زندانی غیرعمد خراسان شمالی برای آزادی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: ۹۴ زندانی جرائم غیرعمد این استان با بدهی ۴۳ میلیارد تومان چشم انتظار حمایت خیران و نیکوکاران برای آزادی از زندان هستند.

به گزارش نسیم امروز، عبدالرحیم گرجی در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: این مددجویان بیشتر بدلیل بدهکاری مهریه، مالی و دیه در زندان به‌سر می‌برند که امیدواریم در پی برگزاری جشن‌های گلریزان شاهد آزادی آن‌ها باشیم.

وی افزود: سال گذشته ۱۹۵ زندانی مرتکب جرایم غیرعمد یا دارای محکومیت‌های مالی به کمک ستاد دیه استان، جلب رضایت شکات، حمایت‌های مالی خیران و نیکوکاران و اعطای تسهیلات آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی میزان محکومیت زندانین آزادشده پارسال را ۹۶ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۱۸۹ نفر از این زندانیان مرد و ۶ نفر زن بودند.

وی در ادامه گفت: از هزار و ۷۲۹ نفر زندانی خراسان؛ هزار و ۲۷۹ نفر معادل ۷۴ درصد آنان بی سواد و زیر دیپلم هستند

گرجی عنوان کرد: در مجموع تعداد زندانیان استان شامل ۹۵ درصد مرد و پنج درصد زن و ۶۵ درصد آنان متاهل هستند.

وی با بیان اینکه این استان در حوزه قضات برای حل مشکلات زندانیان رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است، افزود: قضات استان با زندان ها همکاری بسیار خوبی دارند و با حضور در زندان ها پرونده آنان را بررسی می کنند که این امر باعث شده است بخشی زیادی از مشکلات مددجویان برطرف شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی ادامه داد: همچنین مشکلات زندانیان در شورای حل اختلاف مورد بررسی قرار می گیرد و بخشی نیز که بیماری های سخت درمان داشته و در تحمل حبس مشکل دارند پس از بررسی پرونده، زمینه آزادی زودتر آنان فراهم می شود.

وی تصریح کرد: ۲۹ درصد جرایم استان مربوط به مواد مخدر و ۳۸ درصد مربوط به سرقت و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

گرجی یادآور شد: ۵۶ درصد زندانیان در رنج سنی ۳۱ تا ۴۵ سال قرار دارند و باید برنامه های پیشگیری برای جامعه هدف به صورت گسترده در استان اجرایی شود.

وی بیان کرد: همچنین ۵۵ نفر از زندانیان استان معادل سه درصد از زندانیان با نصب پابند الکترونیکی و تردد در محدوده مشخص، مدت حبس خود را در این استان می‌گذارنند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی ادامه داد: طرح پابند الکترونیکی صرفنظر از ایجاد تغییرات در سبک، نوع و کیفیت اجرای نظارت‌های لازم بر زندانیان، مزایای فراوانی برای فرد و خانواده زندانی دارد، ضمن اینکه قضات نیز از اجرای این طرح استقبال می کنند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره