اخبار برگریده
چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403 19:38

دوشنبه, 26 آبان 1399 ساعت 09:09
  • .

اشتغال مددجویان زندانی خراسان شمالی به ۷۰ درصد می‌رسد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: هم اینک ۹ طرح جامع اشتغال برای زندانیان استان در حال اجرا است که با عملیاتی شدن آنها اشتغال مددجویان به ۷۰ درصد می‌رسد.

به گزارش نسیم امروز، عبدالرحیم گرجی اظهار داشت: هم اکنون، ۵۰ درصد زندانیان این استان دارای اشتغال مولد هستند و به همین دلیل ماهانه برای خانواده‌های خود حقوق می‌فرستند.

وی با بیان اینکه این طرح ها بیشتر شامل طرح های کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی است، افزود: زندان های استان زمین هایی در اختیار دارد که در سال های گذشته راکد مانده بود؛ این زمین ها به منظور اشتغال زندانیان و رونق تولید هم اکنون احیا می شوند.

وی گفت: در این پیوند، حدود ۱۲۰ هکتار از زمین های در اختیار انجمن حمایت زندانیان و بنباد تعاون و زندان ها در راستای اشتغال زندانیان برای طرح های دامپروری و کشاورزی احیا می شود.

وی همچنین به احیای مراتع در استان نیز اشاره کرد و افزود: بخشی از زمین های زندان ها به نوعی فراموش شده بود که هم اینک فعالیت در این اراضی نیز آغاز شده است.

گرجی گفت: اصلاح و تربیت، کاهش جمعیت کیفری و ایجاد فرصت های اشتغال برای زندانیان پس از آزادی، تامین معیشت خانواده های زندانیان، کمک به کاهش آسیب های اجتماعی، ایجاد اشتغال و حرفه آموزی از جمله اولویت های کاری سازمان زندانیان است.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای زندانیان در دوران حبس نقش عمده‌ای در ارتقای امنیت و آرامش محیط زندان دارد افزود: زندانیانی که شرایط کار در بیرون از زندان را نیز داشته باشند در کارگاه های بخش خصوصی، بخش خدماتی و مشارکت با شهرداری مشغول به کار خواهند شد.

گرجی اظهار داشت: اگر اصلاح و تربیت زندانیان از حوزه زندان ها فراتر رود و خانواده ها، اقوام و نزدیکان و کارفرمایان پس از آزادی زندانی را بپذیدند نرخ بازگشت به زندان بسیار کاهش خواهد یافت، در نهایت دغدغه جامعه بسار کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه کارفرمایان مشکلات بیمه ای و محدودیت ها در به کارگیری نیروی زندانی در مقایسه با سایر نیروها را ندارند گفت: پوشش بیمه ای و سایر محدودیت ها بر عهده سازمان زندان ها است، از کارفرمایان و کارآفرینان می خواهیم از این فرصت استفاده کرده و زندانیان را برای کار بکار گیرند.

گرجی بر حمایت از اشتغال زندانیان تاکید کرد و افزود: برای زندانیان آزاد شده نیز دوره های حرفه آموزی خواهیم گذاشت که برای ۱۰۰ نفر زندانی آزاد شده این فرصت فراهم شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش به ایجاد اشتغال برای خانواده های زندانیان نیز اشاره کرد و افزود: با ایجاد سه سوله برای حدود ۲۰۰ نفر از دختران و همسران زندانی شغل ایجاد شد.

گرجی نرخ بازگشت به زندان را برای مددجویانی که زیر برنامه های آموزشی، روان شناسی و حرفه آموزی قرار گرفتند، ۲ درصد دانست و گفت: این نرخ برای سایر زندانیان حدود ۲۳ درصد است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی مواد مخدر و سرقت را بیشترین جرایم مربوط به زندانیان دانست و افزود: ایحاد اشتغال و توجه به بحث آموزش های فنی و حرفه ای متناسب با ظرفیت های استان راهکاری برای برنگشتن افراد به چرخه فروش مواد مخدر، اعتیاد و سرقت است.

هم اینک حدود هزار و ۴۰۰ نفر در زندان های خراسان شمالی تحمل حبس می کنند.

در هر یک از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است. / ایرنا

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره