اخبار برگریده
چهارشنبه, 12 ارديبهشت 1403 18:17

دوشنبه, 14 اسفند 1402 ساعت 09:25
  • .

کاشت 330 هزار اصله نهال در عرصه‌های طبیعی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: ۳۳۰ هزار اصله نهال گونه‌های مختلف در ۱۱ ماهه امسال در عرصه‌های طبیعی استان کاشته شد.

به گزارش نسیم امروز، حسن اسدی در نشست خبری اظهار کرد: سهم خراسان شمالی از طرح کاشت یک میلیارد اصله درخت کشور، کاشت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ اصله نهال در چهار سال است که بر این اساس سالانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار اصله درخت کاشته می شود.

وی افزود: سال گذشته یک میلیون و ۸۲۰ هزار اصله نهال به وسیله بخش دولتی و خصوصی در استان تولید شد و امسال نیز سه میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال گونه های مختلف تولید شده است.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان‌شمالی اظهار کرد: بخش دولتی استان ۶۶۸ هزار نهال تولید کرده است که از این تعداد ۴۵۵ هزار نهال قابلیت انتقال به عرصه‌ها را دارد و تاکنون در قالب اجرای ۶۰ پویش، ۱۹۰ هزار نهال در عرصه های مختلف کاشته شده است.

اسدی با بیان اینکه اکنون ۲۶۵ هزار اصله نهال آماده توزیع و کاشت در شهرهای خراسان شمالی است، افزود: نهال ها به صورت رایگان در اختیار مردم و ادارات گوناگون قرار می گیرد.

تامین ۲۰۰ هزار نهال از استان های شمالی

وی با اشاره به تامین نهال از استان های دیگر، گفت: ۲۰۰ هزار نهال صنوبر از استان های شمالی و استان آذربایجان شرقی تامین شده که تاکنون ۶۰ هزار اصله نهال از این گونه برای توسعه زراعت چوب در مناطق مختلف خراسان شمالی توزیع شده است.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: ۳۰ هزار اصله نهال نیز برای کاشت در مناطق و عرصه های بیابانی استان تامین شده است.

اسدی افزود: رویکرد این نهاد در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت، مشارکت دادن مردم است و بر این اساس تلاش داریم تا این اقدام برای مردم منجر به رونق اقتصادی شود از این رو توزیع گونه های مختلف اقتصادی از جمله صنوبر در دستور کار است.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان‌شمالی اظهار کرد: همچنین تلاش داریم تا در کاشت درختان از گونه‌های کم آب طلب همچون پسته، بادام و انجیر و سنجد استفاده شود.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری این استان ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

خراسان شمالی ذخیره گاه ژنتیک انواع گیاهان و درختان جنگلی است و ۲۵ هزار هکتار از جنگل های هیرکانی در این استان قرار دارد و ۳۵۰ گونه گیاه دارویی، معطر و ادویه ای در این استان شناسایی شده است که بیشتر این گونه ها قابلیت صنعتی شدن دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره