اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 21:37

دوشنبه, 07 اسفند 1402 ساعت 08:33
  • .

افزایش 15درصدی مصرف گاز بخش خانگی خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی گفت: با پایداری هوای سرد در ۲۴ ساعت گذشته ، مردم خراسان شمالی ۱۵ درصد بیشتر گاز مصرف کردند.

به گزارش نسیم امروز، سیدمحمودهاشمی اظهار کرد: مشترکان خانگی این استان در ۲۴ ساعت ما قبل آن پنج میلیون و ۶۵۰ هزار متر مکعب گاز مصرف کرده بودند که ۸۳۳ هزار متر مکعب گاز بیشتر مصرف شده است.

وی افزود: روز گذشته تعطیل رسمی بود و امروز نیز به علت محدودیت مصرف انرژی تمامی اداره ها و دستگاه های اجرایی، مدارس، دانشگاه ها و سایر مراکز آموزش عالی تعطیل هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی تصریح کرد: علاوه بر تعطیلی اداره ها و فضاهای آموزشی تعداد بیشتر واحد های صنعتی استان نیز در راستای تامین گاز بخش خانگی با محدودیت گاز مواجه هستند.

وی با بیان اینکه مصرف گاز بخش خانگی استان روند افزایشی دارد افزود: با توجه به ورود هوای سرد در نیمه شمالی به ویژه شمال شرق کشور از ابتدای هفته تا حدودی سردی هوا در این خطه حاکم شد که روزهای دوشنبه و سه شنبه سردتر خواهد شد.

هاشمی تصریح کرد: از تمامی اداره ها و مدارس و سایر مراکز آموزشی می خواهیم که بدلیل تعطیلی تمامی سامانه های گرمایشی را خاموش کنند و دستگاه های خدمات رسان و مهم نیز که فعالیت کاری دارند باید صرفه جویی و دمای رفاه را مدنظر داشته باشند.

وی گفت: در خارج از وقت اداری باید تمامی سامانه های گرمایشی خاموش باشد که این مهم مصوبه هیات وزیران است باید رعایت شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی گفت: مشترکان بخش خانگی نیز باید دمای رفاه که ۱۸ درجه سانتیگراد است را رعایت کنند، از خانواده ها می خواهیم که با پتوهای ضخیم پنجره ها، درهای وردی را بپوشانند و از ورود هوای سرد به خانه جلوگیری کنند.

وی افزود: همچنین باید مشترکان بخش خانگی بخاری و سامانه های گرمایشی اتاق های اضافه را خاموش و درب اتاق را نیز ببندند و دمای رفاه را رعایت کنند.

هاشمی تصریح کرد: مشترکان خانگی، تجاری و اداری این استان با مدیریت مصرف، همیار شرکت گاز برای عبور از زمستان باشند و از مشترکان تقاضا می‌شود نهایت صرفه‌جویی در مصرف گاز را داشته باشند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره