اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 13:17

یکشنبه, 23 مهر 1402 ساعت 12:42
  • .

تاکید استاندار خراسان شمالی بر رفع مشکل آب شرب بجنورد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی با حضور در تصفیه خانه آب شرب شهید سلیمانی بجنورد بر رفع سریع مشکل افت فشار آب در این شهر تاکید کرد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا، محمد رضا حسین نژاد در حاشیه بازدید از تصفیه خانه آب شرب شهید سلیمانی بجنورد، اظهار کرد: کاهش سطح آب مخزن سد شیرین دره و ورود سیلاب های اخیر به این سد موجبات اخلال در تامین آب شرب بجنورد شده است.

وی افزود: گرچه اکنون برای رفع این مشکل و تامین آب پایدار طرح بزرگ انتقال آب منطقه پلنگ دره به بجنورد در حال اجرا است اما در کوتاه مدت تصفیه اولیه آب در خروجی سد اجرا می شود.

حسین نژاد ادامه داد: شهر بجنورد در هر ثانیه ۹۵۰ لیتر آب مصرف می کند که حدود نیمی از آن از سد شیرین دره تامین می شود.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: مهمترین برنامه تامین آب بجنورد در آینده تکمیل طرح های انتقال آب با کیفیت سفره های کارستی «پلنگ دره» و «کلاته نقی» به بجنورد است که ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب بجنورد می افزاید.

استاندار خراسان شمالی گفت: از سوی دیگر پیگیری ها برای اجرای طرح انتقال آب سرانی شیروان در حال انجام است که با تکمیل آن جدای از تامین آب شرب و آزاد سازی آب پشت سدها، آب بخش کشاورزی نیز تامین خواهد شد.

وی یادآور شد: انتقال آب سرانی به چهار شهرستان خراسان شمالی از مهمترین طرح های آبی استان است که در سفر استانی رییس جمهور مصوب و اخیرا مجوز ماده ۲۳ آن از سازمان برنامه و بودجه اخذ شد.

گفتنی است: ورود سیلاب به سد شیرین دره و کاهش کیفیت آب از روز گذشته سبب شد تا این سد از مدار مصرف بجنورد خارج و بسیاری از مناطق این شهر با افت فشار آب مواجه شود.

سد شیرین دره واقع در شهرستان سملقان و در ۶۵ کیلومتری شمال غربی شهر بجنورد واقع شده و این دریاچه بزرگترین سد خراسان شمالی است که بر روی رودخانه ای به همین نام از سرشاخه ‌های رود اترک ساخته شد.

این سد با هدف کنترل و مهار سیلاب‌ها، تامین آب آشامیدنی مورد نیاز برای شهر بجنورد و روستاهای مسیر خط انتقال، آب مورد نیاز صنایع و تامین آب لازم برای بهبود و توسعه کشاورزی زمین‌های پایین دست ساخته شد.

عملیات ساخت این سد در مهرماه سال ۷۵ آغاز شد و در فروردین سال ۸۴ به بهره برداری

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره