اخبار برگریده
یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403 02:49

یکشنبه, 16 مهر 1402 ساعت 08:19
  • .

رشد جابجایی مسافر با ناوگان عمومی خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی از رشد جابجایی مسافر با ناوگان عمومی این استان خبرداد.

سعید سبحانی اظهار کرد: نیمه نخست امسال بیش از ۹۰۲ هزار مسافر با ناوگان عمومی استان جابه‌جا شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش یافت.

وی افزود: این میزان جابه جایی مسافر در قالب ۱۱۹ هزار و ۴۷۴ سفر انجام شده است که شمار سفرها در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱.۴ درصد کاهش دارد.

سبحانی تصریح کرد: در این مدت ۴۱.۵ درصد از مسافران به وسیله مینی بوس، ۲۹.۵ درصد به وسیله اتوبوس و ۲۹ درصد با سواری کرایه عمومی جابجا شدند و کاهش تعداد سفرها نشان می دهد که رغبت مردم به سفر با ناوگان با ظرفیت بیشتر افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: نیمه نخست امسال گرایش و استقبال مردم از سفر با ناوگان اتوبوسی افزایش یافته و دلیل آن ایمنی بیشتر این ناوگان است.

وی افزود: یکی دیگر از دلیل های رغبت مردم به ناوگان با ظرفیت بیشتر، پایین بودن نرخ کرایه ها است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: ۷۴.۳ درصد از سفرها درون استانی و ۲۵.۶ درصد سفرها برون استانی انجام شده است.

براساس این گزارش، ۳۸ شرکت مسافربری در استان خراسان شمالی فعال است و ۸۲۲ دستگاه ناوگان عمومی مسافری شامل ۱۵۲ دستگاه اتوبوس، ۲۵۰ دستگاه مینی بوس و ۴۲۰ دستگاه سواری کرایه عمومی برای خدمت به مسافران به کار گرفته می شود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در حدفاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی قرار دارد و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره