اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 03:07

پنج شنبه, 22 تیر 1402 ساعت 09:45
  • .

آبرسانی به 90 روستای خراسان‌شمالی با تانکر

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی گفت: خشکسالی و کاهش بارندگی ها موجب شده اکنون به ۹۰ روستای استان با تانکر آبرسانی شود.

به گزارش نسیم امروز، منصور درتومی اظهار کرد: خشکسالی و کاهش بارندگی در سال های اخیر موجب افت شدید سطح آب‌های زیرزمینی بویژه چشمه‌ها، قنات‌ها و چاه‌ها در روستاهای استان شده است.

وی با بیان اینکه خرید ۲ دستگاه تانکر آبرسانی جدید در دستورکار قرار دارد، گفت: روزانه ۱۰ تانکر در ۲ شیفت کار آبرسانی به روستاهای بی آب استان را انجام می دهد.

به گفته وی؛ اینک حدود ۲۰۰ روستای خراسان شمالی دچار تنش آبی است.

درتومی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل کم آبی در بلند مدت نیز حفر ۲۵ حلقه چاه جدید آبی در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفته است.

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز مشترکان از مصارف غیرشرب، گفت: مدیریت مصرف آب و پرهیز از مصارف غیر شرب، بهترین راهکار برای مقابله با تنش آبی در روستاها است به گونه ای که از روستاییان می خواهیم از آب شرب برای دام ها و آبیاری صیفی جات استفاده نکنند.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی افزود: خراسان شمالی با کمبود منابع آبی شیرین مواجه است و آب آشامیدنی اهالی مناطق شهری و روستایی آن به سختی تامین می‌شود بنابراین شهروندان باید در مدیریت مصرف آب اهتمام جدی داشته باشند.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره