اخبار برگریده
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 17:09

شنبه, 13 اسفند 1401 ساعت 14:00
  • .

تامین ۶۰ درصد آب شهرستان بجنورد از سد شیرین دره

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ازتامین ۶۰درصدی آب شهرستان بجنورد ازسدشیرین دره خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، رضانعیمی درنشست خبری ودرجمع خبرنگاران گفت: در حال حفر ۱۱ حلقه چاه هستیم تا آب باکیفیت تری را برای شرب مردم در بجنورد فراهم کند.

این مقام مسئول گفت: به همین دلیل ۱۱ حلقه چاه در نقاط مختلف شهرستان بجنورد در حال حفر شدن است که ۷ حلقه آن در منطقه پلنگ دره بوده و اعتبارات سنگینی را طلب می کند.

وی افزود: این پروژه جزو طرح های اولویت دار شرکت به حساب می آید که ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع داخلی شرکت برای آن پیش بینی شده است. برای مرحله اول آن نیز ۱۷ میلیارد تومان برای قرارداد با پیمانکار در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در خصوص کیفیت آب بجنورد، بیان کرد: آب بجنورد به دلیل H۲S تولید شده توسط جلبک ها در سد شیرین دره، تحت تاثیر قرار گرفته است. علاوه بر حفر چاه های جدید برای برطرف شدن بوی آن، عملیات اُزن زنی نیز بر ارتقای کیفیت آن تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: بدین منظور درحال حاضر عملیات هوادهی در تصفیه خانه ها انجام می شود. برای اُزن زنی نیز ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. البته این اقدام به صورت پایلوت در یکی از ایستگاه ها در حال انجام است که نتایج مثبتی را به دنبال داشته است. مذاکراتی نیز برای این اقدام انجام شده که پس از به نتیجه رسیدن اعلام خواهد شد.

وی گفت:طی ۱۱ ماهه سال جاری ۷۴۴ انشعاب آب جدید و ۹۴۵ انشعاب فاضلاب در این استان نصب شده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت:در طرح محرومیت زدایی در استان قرارداری به ارزش 550 میلیارد تومان با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و عوامل سپاه منعقد شده است که هم اکنون این طرح ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی خاطرنشان کرد:جهاد آبرسانی با همت دولت سیزدهم آغاز شده است که دولت در زمینه محرومیت‌زدایی در ۱۰ هزار روستا در سطح کشور اقداماتی را در دست اجرا قرار داده است که سهم استان خراسان شمالی ۱۰۷ روستا است.

نعیمی گفت:در حال حاضر در حوزه مخازن بخصوص در روستاهای استان ۱۵ باب مخزن و ۴ ایستگاه پمپاژ اجرا شده است.

وی درادامه یادآور شد این پروژه ها نیز در سال آینده اجرا میشود و برای مقابله با خشکسالی های تابستان در استان بخصوص در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین که آب مورد نیاز آنها از سدها تامین می شود پروژه های جایگزینی آب سدها در حال اجراست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: تا کنون بیش از ۸۵ کیلومتر خط انتقال آب، اجرایی و بیش از ۴۸ کیلومتر شبکه آبرسانی در روستاها نیز تعویض شده‌اند.

نعیمی یاداورشد: به‌زودی قرار جدیدی را با قرارگاه امام حسن مجتبی منعقد خواهیم کرد تا ۱۱۰ روستای دیگر استان که دچار تنش آبی هستند مشمول طرح آبرسانی مناطق محروم بشوند و در آینده از نعمت آب پایدار بهره‌مند شوند.

نعیمی خاطرنشان کرد:۱۰۶ هزار و۲۶۲ نفر تخت حمایت که ۵۰ درصد افراد تحت حمایت بانوان و ۵۰ درصد را آقایان تشکیل می دهد.

وی گفت:۶۶درصد جامعه تحت حمایت را روستاییان و ۳۴ درصد جامعه شهری می باشد.

وی گفت: بیش از ۱۴ هزار دانش آموز و ۷۵۰ دانشجو و طلبه تحت پوشش نهاد کمیته امداد استان می باشند که برای دانش آموزان ۴ و‌نیم میلیارد تومان تا کنون هزینه پرداخت شده است.?️نعیمی در خصوص عملیات انتقال پساب به پتروشیمی و آزادسازی چاه های آن نیز گفت: پتروشیمی استان موظف است چاه های عمیقی که اکنون از آن ها برای مصارف خودش استفاده می کند را تعطیل کند و به جای آن ها از پساب استفاده کند.

وی بیان کرد: ما نیز در حال انجام اقدامات لازم هستیم و در این مسیر معطل پتروشیمی نمی مانیم، چراکه تکلیف مشخص است و باید در سریعترین زمان ممکن، طرح جایگزینی پساب در پتروشیمی اجرایی شود

وی گفت: به‌زودی قرار جدیدی را با قرارگاه امام حسن مجتبی منعقد خواهیم کرد تا ۱۱۰ روستای دیگر استان که دچار تنش آبی هستند مشمول طرح آبرسانی مناطق محروم بشوند و در آینده از نعمت آب پایدار بهره‌مند شوند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره